معاون پژوهشی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش روز چهارشنبه در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان قزوین، افزود: ۴۳ راهکار در سند تحول بنیادین مربوط به ظرفیت همکاری حوزه و آموزش و پرورش تعریف شده است.
علیرضا رحیمی اضافه کرد:رسالت کمیته همکاری‌ها این است که از ظرفیت‌های عظیم حوزه‌های علمیه برای تحقق اهداف آموزش و پرورش بهره برداری شود.
معاون پژوهش ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، گفت:بعد از سال‌ها که از فعالیت کمیته همکاری‌ها می‌گذرد ساختار سازمانی منسجم و منظمی برای آن تعریف شده که وزیر، معاونان وزارت آموزش و پرورش، رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور و معاونان حوزه عضو این ستاد هستند.
وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش استان قزوین و به ویژه همراهی و همدلی آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در این استان افزود: قزوین بر اساس گزارش‌های ارائه شده عملکرد خوبی داشته و در بعضی از بخش‌ها از برنامه‌ها هم جلوتر است.
معاون پژوهشی کمیته همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برای برطرف کردن نیازهای فرهنگی جامعه نیازسنجی کرد، ادامه داد: فرایند جذب حوزه باید با دقت کافی صورت گیرد و روحانیون باید دوره‌های تخصصی را طی کرده و با آمادگی کامل در مدارس حاضر شوند.
رحیمی یکی از مطالبات آموزش و پرورش از حوزه را آماده کردن روحانیون برای حضور در مدارس ذکر کرد و افزود: ما نیاز به نیروی خبره، آشنا به مبانی دینی، مذهبی و مسائل روز در مدارس داریم و باید این مهم مورد توجه حوزه‌های علمیه قرار گیرد.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.