فرمانده انتظامی استان قزوین از تشکیل اتاق فکر پلیس و رسانه خبر داد و گفت: خبرنگاران در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین در آئین تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند؛ این قشر سربازان دلیر و شجاعی هستند که در این جنگ پیچیده و عرصه تبادل اطلاعات نقش خود را هوشمندانه ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر خبر با اهداف شوم منتشر شود مانند تیری است که در تاریکی شلیک می‌شود؛ امروزه جنگ، جنگ ارتباطات و رسانه و بنا به گفته رهبری شبیخون فرهنگی است که اطلاعات با اهداف شوم رد و بدل می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: در سبک زندگی و نحوه رفتار مردم تغییر ایجاد شده است که باید هوشمندانه‌تر رفتار کنیم؛ در حوزه دفاعی باید وضعیت پدافندی و آفندی در رسانه داشته باشیم.

وی تشریح کرد: رسانه نقش سخت، اثرگذار و حساسی دارد، خبرنگاران سربازان این عرصه هستند تا از کیان جامعه انقلابی و اسلامی دفاع کنند. انقلاب اسلامی نظام دوقطبی غرب و شرق را در هم شکست و در مقابل مستکبران و غارتگران جهان ایستاد؛ روشنگری رسانه باعث بصیرت و آگاهی مردم شده است.

حاجیان بیان کرد: اعتماد مردم به نظام افزایش یافته و به واسطه رسانه دست‌های پشت دستکش مخملین دشمن برای مردم آشکار شده است؛ بر اساس تحقیق و پژوهش‌های صورت گرفته با تنویر افکار عمومی توسط رسانه‌های داخلی پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی محکم‌تر شده است.

وی عنوان کرد: نقش رسانه بسیار مهم است؛ دشمن در عرصه رسانه حضور دارد و فعالان این عرصه باید با روحیه ولایی و تلاشگر حرکت در این‌مسیر را ادامه دهند؛ بخش اعظم موفقیت‌ها حاصل تلاش خبرنگاران است و این قشر در ایجاد امنیت پایدار نقشی اساسی دارند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه فعالیت‌های فکری و فرهنگی رسانه‌ها باعث افزایش آگاهی و بصیرت مردم شده است، اشاره کرد: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری خبرنگار باید دارای ویژگی‌هایی همچون امانت‌داری، روحیه عدالت و انصاف باشد.

وی بابیان اینکه تأمین امنیت در نیروی انتظامی جامعه‌محور است و اعتماد مردم نیز بزرگ‌ترین سرمایه محسوب می‌شود، اضافه کرد: ایجاد فرهنگ قانون‌مداری باعث افزایش امنیت اجتماعی می‌شود و تشویق رسانه‌ها به قانون‌مداری موجب تشکیل جامعه مدون می‌شود.

حاجیان در پایان با اشاره به اینکه تولید امنیت حاصل دو المان آگاهی و عقلانیت است، گفت: امنیت یک محصول اجتماعی است؛ اطلاع‌رسانی کارکردهای عمومی دارد که یکی از آن‌ها همگرایی عمومی و افزایش وحدت و همبستگی در جامعه است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.