فرشاد پیله چی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، افزود: طرح ملی تالیف این مجموعه کتابها به عنوان نخستین مجموعه آموزش زبان انگلیسی در ایران آغاز شد و بعد از سه سال مطالعات پایه و میان رشته ای، فناوری بومی تولید کتاب های آموزش زبان های خارجی به دست آمد.

وی اضافه کرد: این مجموعه آموزشی با هدف آموزش زبان انگلیسی به جوانان و بزرگسالان تولید شده و از نظر محتوای علمی، هویت فرهنگی، آراستگی و پیراستگی ظاهر و مشخصات گرافیکی، تنوع محصولات کمک آموزشی و تامین نیازهای فراگیران مسلمان بی نظیر است.

پیله چی با بیان اینکه مجموعه ای ۴۰ نفری در داخل جهاد دانشگاهی برای تدوین این کتاب ها مشارکت دارند، ادامه داد: چشم انداز جهاد دانشگاهی ترویج و گسترش این کتاب ها به کشورهای مسلمان و شرق آسیا است.

وی گفت: رویکردهای خلاقانه هنری، علمی و فرهنگی این مجموعه راهی نو در تالیف متون آموزش زبان های خارجی گشوده است که می تواند برای کشورهای اسلامی و سایر کشورهایی که همچون ایران فرهنگی غنی دارند الگو باشد.

پیله چی، ساخت مرکز تحقیقاتی، درمانی و آموزشی را نیز یکی دیگر از کارهای بزرگ جهاد دانشگاهی استان قزوین عنوان کرد و ادامه داد: با ساخت این مرکز گام های بلندی در حوزه درمان به ویژه سرطانها برداشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری این نهاد از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و با درمان های آن تاکنون حدود ۷۰۰ نوزاد به دنیا آمده اند.

رییس جهاد دانشگاهی استان قزوین افزود: تمام فعالیت های این نهاد بر اساس نیازسنجی امور کشور بوده و تلاش شده محوریت کارهای آن در دو بعد درمان و اشتغال جوانان باشد.

وی گفت: در حوزه درمان، مرکز درمان ناباروی، مرکز سلول های بنیادی خون بند ناف، مرکز شیمی درمانی و مرکز جامع توانبخشی از جمله اقدامات انجام شده این نهاد هستند.

پیله چی یادآور شد: در حوزه اشتغال نیز دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت این نهاد در تمام زمینه های مختلف فعال بوده تا مهارت افراد را برای ایجاد اشتغال افزایش دهد.

وی گفت: به دنبال تفاهم نامه ای سه جانبه بین جهاد دانشگاهی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور بانوان ریاست جمهوری طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار امضا شده که به زودی در قزوین نیز عملیاتی خواهد شد.

پیله چی خاطر نشان کرد: در راستای رونق کسب و کارهای نو هم با تعامل جهاد دانشگاهی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مذاکرات لازم در قزوین انجام شده است.

۷۳۸۸ *۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.