به گزارش ایرنا ، یعثوب نژادمحمد روز سه‌شنبه در بازدید از جهاد دانشگاهی واحد اردبیل با بیان اینکه فعالیت‌های مراکز دانشگاهی منجر به ایجاد انگیزه و روحیه خودباوری می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر جهاد دانشگاهی در کنار سایر مراکز آموزشی و پژوهشی توانسته موفق عمل کرده و افتخارات زیادی را نصیب کشور کند.

وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی اردبیل با ایجاد مرکز درمان ناباروری، دفتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان، مرکز رشد گیاهان دارویی و مراکز آموزشی و پژوهشی، زیرساخت‌های مناسبی در حوزه پژوهشی و تحقیقاتی و آموزش‌های مهارتی در استان ایجاد کرده و در بیشتر جلسات و تصمیم‌گیری‌های علمی و پژوهشی استان نیز نقش تأثیرگذاری دارد و حرف اول و آخر را در خیلی از طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی می‌زند.

نژادمحمد با اشاره به اینکه مجموعه استانداری اردبیل برای مساعدت و حمایت از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی آمادگی دارد، گفت: جهاد دانشگاهی در حال حاضر حضور بی‌بدیل و تاثیرگذاری در استان دارد و انتظار می‌رود حضور و نقش آن در پیشبرد اهداف توسعه استان پررنگ‌تر شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل نیز در این بازدید گفت: جهاد دانشگاهی نقش بسزایی در تولید علم و فناوری کشور دارد و در هر برهه زمانی، در خدمت کشور و رفع نیازهای آن بوده است.

سیدمهدی جوادی افزود: جهاد دانشگاهی در کنار سایر نهادهای علمی و پژوهشی توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد و با عملکرد مناسب خود درحوزه‌های مختلف در سطح کشور و استان، باور و اعتماد مسئولان را برای واگذاری ماموریت‌های ویژه و کاربردی‌ جلب کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان ظرفیت و پتانسیل خوبی برای شروع و انجام کارهای علمی و پژوهشی جدید در استان دارد، گفت: مسئولان استان باید از وجود چنین نهاد علمی و فرهنگی بیشتر استفاده کرده و زمینه توسعه فعالیت‌های آن را فراهم کنند.

جوادی با اشاره به اجرای تعداد زیادی از طرح‌های پژوهشی استانداری در سال گذشته از طریق جهاد دانشگاهی استان افزود: با ایجاد کتابخانه‌های غنی در رشته‌های مختلف علمی در این نهاد، می‌توان همچون دیگر استان‌های همجوار، مرکز مطالعاتی قفقاز و آسیای میانه را با محوریت جهاد دانشگاهی و با مشارکت دیگر مراکز دانشگاهی و مطالعاتی در استان تأسیس کرد.

رئیس جهاد انشگاهی استان اردبیل هم گفت: این نهاد با نیازسنجی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی وارد حوزه پزشکی با رویکرد سلامت باروری، گردشگری با رویکرد گردشگری سلامت و کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی و فندق شده است.

مهران اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه با بومی‌سازی فناوری می توان چهره علمی استان را ارتقا داد، افزود: با بومی‌سازی قسمتی از دانش فنی پژوهشگاه رویان در حوزه سلامت باروری، مرکز درمان ناباروری قفقاز راه‌اندازی شد که با ارائه خدمات درمان ناباروری یکی از نیازهای اساسی استان و منطقه را برطرف کرده است.

وی با اعلام اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی در سطح خوبی قرار دارد، اظهار داشت: با همکاری مسئولان و متولیان استان باید فضای فیزیکی مناسب و استاندارد که یکی از دغدغه‌های این نهاد است به این امر اختصاص یابد که این امر علاوه بر توسعه حوزه گردشگری سلامت موجب رفاه حال زوجین و خدمات رسانی بهتر خواهد شد.

اوچی اردبیلی از واگذاری طرح‌های آموزشی مهم چون سرباز ماهر، طرح ملی داناب، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، دوره‌های آموزشی صنایع دستی و طرح‌های پژوهشی مهم به جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال گذشته و سال‌جاری خبر داد و افزود: این مأموریت نشان می‌دهد که استان در حال باور توانمندی‌های جهاد دانشگاهی است و سعی دارد از پتانسیل و ظرفیت‌های  این نهاد فرهنگی، علمی و آموزشی استفاده کند.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.