به گزارش ایرنا ، ولی ملکی روز جمعه در نشستی با مسوولان جهاد دانشگاهی واحد اردبیل افزود: توسعه بخش گردشگری این شهرستان نیز در گرو حمایت مسوولان و انجام مطالعات و تحقیقات زیربنایی توسط موسسات پژوهشی همچون جهاد دانشگاهی می باشد.
او گفت: ظرفیت های شهرستان مشگین شهر در حوزه کشاورزی ، باغبانی و گردشگری غنی بوده و انتظار داریم جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و انقلابی در توسعه و شکوفایی این حوزه ها وارد شود.
وی همچنین جهاد دانشگاهی را پرچمدار فناوری‌های دانش بنیان دانست و اظهار کرد: در صورت بهره‌ گیری مناسب از این واحد علمی می توانیم شاهد تحولات تاثیرگذاری در استان اردبیل باشیم.
ملکی با قدردانی از خدمات رئیس و کارکنان جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در راه‌ اندازی مرکز درمان ناباروری قفقاز، دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان و مرکز رشد گیاهان دارویی و ارائه خدمات آموزشی مورد نیاز استان افزود: این نهاد از آغاز فعالیت خود در استان ، بنیانگذار خدمات ارزنده‌ای بوده و امیدواریم به زودی شهرستان مشگین شهر نیز از این نعمت ها بهره مند شود.
نماینده مردم مشگین ‌شهر در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع ایجاد شعبه جهاد دانشگاهی در شهرستان مشگین شهر شد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز ایجاد شعبه شهرستان مشگین شهر را از اولویت های اصلی جهاد دانشگاهی در سال جاری اعلام کرد و گفت: در صورت حمایت و همکاری مسوولان شهرستان، این شعبه برای ارائه خدمات آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی تا پایان امسال آغاز به کار خواهد کرد.
مهران اوچی اردبیلی افزود: با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و مهارت افزا و اجرای طرح های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیاز شهرستان مشگین شهر در حوزه کشاورزی و گردشگری، توسط شعبه جهاددانشگاهی در این شهرستان، نقش موثری در توسعه اقتصادی منطقه ایفا خواهیم کرد.
وی مشگین شهر را یکی از قطب های گیاهان دارویی کشور دانست و گفت: برای شناسایی و ساماندهی برداشت و فرآوری این گیاهان آمادگی داریم با مساعدت نماینده و مسوولان شهرستان، با فراهم کردن زیرساخت های لازم، پایلوت گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی آن را در مشگین شهر ایجاد کنیم.
اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی در کاهش میزان طلاق و افزایش میزان امید به زندگی در خانواده ها موثر بوده افزود: بر اساس طرح حمایت از زوجین نابارور و ارائه تسهیلات بانکی تلاش می ‌کنیم مشکل نازایی مراجعه کنندگان را تا حد ممکن رفع کنیم.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.