استاندار قزوین روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز قزوین که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی، سازمانی قدیمی و جا افتاده است و امکانات و نیروهای قوی دارد و می تواند از این امکانات در پرورش نیروهای جدید استفاده کند.

وی، خبرنگاری را حرفه ای بسیار حساس و مشکل توصیف کرد و افزود:در این حرفه هم به لحاظ فیزیکی خطرات و حوادثی ممکن است برای خبرنگاران به وجود آید و هم اینکه اگر خبری اشتباه بر روی خروجی قرار گیرد دردسرهای زیادی به همراه خواهد داشت.

استاندار قزوین با بیان اینکه اگر کسی در این حرفه انگیزه نداشته باشد نمی تواند به کار خود ادامه دهد، اضافه کرد: به دلیل همین مشکلات اکثر خبرنگاران رسانه های استان به جز ایرنا ثابت نیستند ولی کسانی که در این حرفه باقی می مانند واقعا انگیزه دارند و باید از زحمات آنها تقدیر کرد.

زاهدی با اشاره به حضور فضای مجازی به عنوان یک رقیب جدی در کنار خبرگزاری ها، اظهار داشت: خبرگزاری ها می توانند از این ابزار در راستای رسالت خود استفاده کرده و سرعت و رقابت را که میان رسانه ها به وجود آمده بیشتر کنند.

وی گفت:البته این فضا آسیب هایی نیز به دنبال دارد که می توان به افزایش میزان اشتباهات در خبر یا شایعه پراکنی و تخریب نیز اشاره کرد.

استاندار در ادامه بر آموزش خبرنگاران، ضرورت آشنایی اصحاب رسانه با لغات مصوب فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و ... تاکید کرد.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.