شهاب الدین صابونچی روز چهارشنبه در اختتامیه جشنواره بشردوستی هلال احمر افزود: فرهنگ جامعه ایرانی بیشتر از مکتوب بودن، شفاهی بوده اما همین فرهنگ شفاهی نیز بر اثر گسترش فضای مجازی بسیار تضعیف شده است.

وی اضافه کرد: قرآن کریم و روایات دینی، ادبیات فارسی، کلام شعرا و ادیبان ایران بر نحوه گفت و گو و مذاکره تاکید کرده اند.

 صابونچی ادامه داد:گفتگو و انتقال پیام نیاز به مهارت دارد و بر خلاف تصور چیز ساده ای نیست.

وی گفت: اصرار نکردن بر زیاده گویی و چگونه سخن گفتن و بسیاری اصول دیگر در سخنوری می تواند به فن سخنوری درست کمک کند.

صابونچی افزود: اهمیت موضوع جشنواره بشردوستی در همین جهت برای آموزش و ترویج مهارت سخنوری و مذاکره بسیار زیاد است و باید با کسب تجربه از این دوره آن را ادامه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین نیز در این مراسم گفت: ابتکار ارزنده کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر باید در سطح بین المللی هم توسط همین کانون ها ادامه یابد.

حسن آصفی با تاکید بر اینکه جشنواره بشر دوستی باید توسط سازمان جوانان هلال احمر در سطح دنیا تسری یابد، افزود: اگر قرار است در جامعه جهانی سخن از محبت و مهرورزی و صلح شود به طور قطع ملت ایران با توجه به عقبه مذهبی و ملی باید پرچم دار این اصالت باشد.

وی افزود:امروز که قرائت های اشتباهی از پیامبر اسلام به دنیا عرضه می شود، ما به عنوان کشور اسلامی وظیفه داریم برای معرفی چهره واقعی اسلام و ایشان ظرفیت خود را به کار بگیریم.

جشنواره بشر دوستی جمعیت هلال احمر توسط کانون های دانشجویی امور جوانان در قالب ارایه آثار سخنوری با موضوع رفتار مهربانانه طی دو روز به میزبانی قزوین برگزار شد.

در این جشنواره با ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه پس از داوری آثار حدود ۴۲ اثر برای ارایه شفاهی در جشنواره پذیرفته شدند.

در پایان این جشنواره نفرات برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

۷۳۸۸* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.