مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری قزوین روز شنبه در دیدار با اعضای کمسیون بانوان نظام مهندسی استان قزوین به یکی از سیاستهای ابلاغی معاونت زنان ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در سال جاری شاخص های عدالت جنسیتی از سوی معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شد.  
صدیقه ربیعی با تاکید بر اینکه یکی از اصول مبانی اجتماعی، عدالت است، اظهار داشت: توجه به عدالت جنسیتی و ایجاد عادلانه فرصت و خدمات یکسان برای زنان و مردان از اصول عدالت است که می بایست در بحث عدالت جنسیتی رعایت شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: عدالت جنسیتی اصطلاحی است که به طور معمول به منظور رعایت تناسب در میزان دسترسی به امکانات اجتماعی- فرهنگی و اقتصادی- سیاسی درباره زنان و مردان به کار می رود.  
وی خطاب به اعضای کمسیون بانوان نظام مهندسی گفت: از بانوان متخصص در حیطه عمران، معماری و شهرسازی انتظار می رود نسبت به عدالت در فضای شهری با حساسیت بیشتری برخورد کرده و در جهت رصد و پایش فضاهای متناسب بانوان مشارکت جدی داشته باشند.  
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از فضاهای عمومی شهری برای معلولان و افراد با شرایط خاص مناسب سازی نشده و این خود مصداق رعایت نکردن عدالت است که امیدواریم با همت متخصصان امر بتوان این مکانها را شناسایی کرده و برای رفع آنها اقدام کنیم.
وی افزود: از جمله ملزومات رشد و توسعه جوامع، ایجاد بسترهای مناسب جهت استفاده همه اقشار جامعه از جمله زنان از خدمات و امکانات عمومی است چون دسترسی زنان به خدمات و فضاهای عمومی شهری یکی از زمینه های حضور زنان در عرصه های اجتماعی محسوب می شود.
ربیعی اظهار داشت: ﻓـﻀﺎی ﺷﻬﺮی ﺑﻪ ﻫﻤﺎن ﻧﺴﺒﺖ ﻛﻪ می ­ﺗﻮاﻧﺪ در ﺗﻮﺳﻌﻪ­ ﻋﺪاﻟﺖ اﺟﺘﻤﺎعی راه­گشا ﺑﺎﺷﺪ، در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛـﻪ دﻗّﺖ ﻛـﺎفی در ﺑﺮﻧﺎﻣـﻪ­رﻳـﺰی و ﻃﺮاﺣـی آﻧﻬـﺎ ﺻﻮرت ﻧﭙـﺬﻳﺮد، می ­ﺗﻮاﻧﺪ ﻋﺎﻣلی در ﺟﻬـﺖ ﺗﻌﻤﻴﻖ ﻧﺎﺑﺮاﺑﺮیﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎعی باشد.
۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.