سخنان روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص موضوع رانت‌خواری هفت‌سنگان بازتاب گسترده‌ای در بین رسانه‌ها، فعالان و دغدغه‌مندان استان قزوین در فضای مجازی در پی داشت.
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری با خبرنگاران که در ۸ مرداد 98 برگزار شد، در رابطه با موضوع هفت‌سنگان قزوین و اقدامات قوه قضاییه در این راستا بیان کرد: این پرونده موضوعی خیلی قدیمی است و پیشینه این موضوع به قبل از انقلاب باز می‌گردد و مربوط به کارخانجات نخ این شهرستان و واگذاری زمین به پرسنل این کارخانه انجام شده است. در همان زمان اقداماتی انجام و فعل‌وانفعالاتی انجام شده است و پرونده این زمین بین ایادی مختلف نقل‌وانتقال پیدا کرده است. در این فرآیند نقل‌وانتقال جمعی از همکاران ما در استان بخشی از زمین‌ها را برای تعاونی مسکن خریداری کردند. این امر ارتباط مستقیم با خود دادگستری ندارد. شائبه‌هایی در این ارتباط مطرح شده است، برخی از دوستان رسانه‌ای یا مدعیان پیگیری حقوق عامه موضوعات را مصادره به خود نکنند.
اسماعیلی تأکید کرد: در اولین روزهایی که ریاست جدید قوه قضاییه آغاز به کار کردند دستور دادند و بازرسی کل کشور در این ارتباط ورود کرده پرونده قضایی تشکیل‌شده و در حال رسیدگی است؛ رئیس قوه قضاییه هیئتی را مأمور کردند که بازرسی میدانی داشته باشند. مقرر شد دقیق، کارشناسی و بدون ملاحظه و توجه به اینکه برخی همکاران ما در این قصه ذی‌نفع هستند مورد رسیدگی قرار بگیرد و این پرونده در تهران مطرح است.
این سخنان در حالی بیان می‌شود که امروز ماجرای پرونده هفت‌سنگان به یک مطالبه عمومی از سوی مردم تبدیل شده است. نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین به‌عنوان پرچم‌دار مطالبه گری در این پرونده مهم قزوین بارها در دیدارهای مختلف بر پیگیری این پرونده تأکید داشته؛ از جمله جملات کلیدی آیت‌الله عابدینی می‌توان به این موارد اشاره کرد که در دیدارهای مختلف با مسئولان کشوری و استانی مطرح شده است: «اقداماتی که امروز در قالب زمین‌خواری هفت‌سنگان و برخی دیگر از زمین‌های کشاورزی صورت می‌گیرد فساد و خیانت است که عاقبت خوشی به دنبال ندارد... سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی در تلاش برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی هفت‌سنگان به مسکونی دیده می‌شود... متأسفانه برخی از مسئولان دست‌به‌دست هم داده‌اند و به نام خود و بستگانشان در هفت‌سنگان زمین گرفته‌اند و نباید اجازه دهیم سوءاستفاده‌کنندگان این کار را توجیه کنند... عده‌ای دست‌به‌دست هم داده بودند، شاید هم از اختیارات مدیریتی خودشان امانت وار رفتار نکرده بودند و این زمینه‌ها کم‌کم داشت از حیّز انتفاع کشاورزی خارج و به مالکیت خصوصی افرادی در می‌آمد و این کار در حال تمام شدن بود... تغییر کاربردی غیرقانونی 30 هکتار از زمین‌های کشاورزی مرغوب و حاصل خیز هفت‌سنگان در حالی صورت گرفته که رهبری هم تأکید کرده‌اند هیچ‌کسی اجازه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را ندارد، حتی اگر بخواهد بر روی آن حوزه علمیه ایجاد کند»
همچنین روز گذشته «سیدجعفر شهاب‌زاده» مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان قزوین در خصوص پرونده هفت‌سنگان با تأکید بر اینکه در این پرونده شاهد دور زدن قانون هستیم، گفت: پیگیری‌های بسیار در این خصوص صورت گرفته و در نهایت مستندات جمع‌آوری‌شده به معاون دادگستری کشور ارسال شد تا پیگیری‌های لازم با توجه به مستندات در خصوص تخلفات صورت گرفته در این پرونده انجام شود، پیگیری‌های کارشناسان در خصوص پرونده‌های مختلف نشان داد ایرادات مطرح‌شده نسبت به این پرونده وارد است.
بازتاب واکنش به سخنان سخنگوی قوه قضائیه در فضای مجازی نیز گسترده بود.





به گزارش ایسنا، باید دید نتیجه بررسی های کارشناسانه و میدانی سازمان بازرسی کل کشور و بازرسان ویژه دستگاه قضا در این پرونده چه خواهد بود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.