مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: همزمان با سف رئیس جمهور چهار سد و شبکه در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده در جریان بازدید خبرنگاران از سد و شبکه احمدبیگلوی مشگین‌شهر اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل سد احمدبیگلو و شبکه این سد، سد بفراجرد خلخال و سد تازه کند گرمی است که در سفر استانی رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد تا اهالی استان از مزایای این سدها استفاده کنند.
وی با قدردانی از همراهی مسئولان استان اعم از نماینده ولی فقیه، استاندار، مسئولان قضائی و رسانه‌ها در احداث و تکمیل پروژه‌های بخش آب در مناطق مختلف این استان خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای از شرکت‌های بزرگ وزارت نیروست که پروژه‌های متعددی را در استان در حال اجرا دارد که از نظر اعتبار، تعداد و حجم پروژه‌ها فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای متنوع و زیربنایی است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نمونه این پروژه‌ها را احداث سد، شبکه، ساحل‌بندی، احیا و مدیریت آب‌های زیرزمینی، بستر و حریم رودخانه‌ها، آب‌های گرم و ... اعلام کرد و افزود: ما به تنهایی قادر نیستیم همه این پروژه‌ها را عملیاتی کنیم بلکه همراهی و همدلی مسئولان استانی و شهرستانی زمینه‌ای را فراهم کرده تا ما بتوانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.
سلیمان‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه آب مایه حیات و زندگی است و اولویت در تامین این ماده حیات‌بخش مربوط به حوزه شرب، صنعت و کشاورزی است به همین دلیل ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا ذره‌ای از این منابع به هدر نرود و با اولویت شرب، صنعت و کشاورزی مورد استفاده و بهره‌برداری مطلوب قرار گیرد.
عضو شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: ما در استان اردبیل آبی را نداریم که شرکت آب منطقه‌ای برای آن برنامه مشخص و مدون نداشته باشد به طوری که از قله سبلان گرفته تا پائین‌ترین نقطه ما برای همه منابع آب پروژه تعریف کرده و آنها را در حال اجرا داریم.
وی بیان کرد: ما در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی در استان در یک افق 30 ساله تا 1425 به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده عمل می‌کنیم و سعی‌مان بر این است تا همه اهدا و برنامه‌ها را به سرانجام برساند.
 
انتشار فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار در احداث شبکه سد گیوی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های حوزه آب در جنوب استان اشاره کرد و گفت: ما با هدف تامین آب شرب و صنعت خلخال سد بفراجرد را در بالادست خلخال در حال اجرا داریم که این پروژه‌ آماده افتتاح است.

سلیمان‌زاده کیفیت اجرای این سد را مطلوب و عالی خواند و اضافه کرد: در کنار تکمیل سد بفراجرد طرح آبرسانی به خلخال به طول 11 کیلومتر و با پیش‌بینی دو مخزن ذخیره در دست اقدام است که تا آخر امسال این پروژه نیز تکمیل خواهد شد.

وی در مورد احداث تصفیه‌خانه آب شرب خلخال نیز بیان کرد: این پروژه توسط بخش خصوصی در حال اجراست تا به شکل یک پکیج کامل آب شرب خلخال و روستاهای اطراف به صورت میان مدت و درازمدت تامین شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: در کنار این سد و تصفیه‌خانه برخی طرح‌های کوچک نیز در حال مطالعه است که نمونه آن سد مجره، نیاخرم و هشجین است که مطالعات آن نیز در مرحله تکمیل بوده و امیدواریم در پیوست قانون بودجه لحاظ شود.
سلیمان‌زاده در مورد سد گیوی و احداث شبکه آن نیز تصریح کرد: ما مجوز ماده 56 یعنی فاینانس داخلی را برای احداث این شبکه دریافت کردیم و قرار است در قالب یک فراخوان با همکاری بخش خصوصی این شبکه اجرایی و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: برای تامین بخش صنعت در خلخال و گیوی 15 میلیون مترمکعب از حوزه قزل اوزن تخصیص گرفتیم که امیدواریم با این تخصیص مشکلی در تامین آب بخش صنعت جنوب استان نداشته باشیم.
 
سد عمارت تحول‌آفرین خواهد بود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در مورد پروژه‌های اجرایی در مشگین‌شهر بیان کرد: در شهرستان مشگین‌شهر سد سبلان به عنوان بزرگترین سد موجود استان از سال‌های قبل مورد بهره‌برداری قرار گرفته به طوری که شبکه پایاب این سد در حال اجراست که هر سال با تامین اعتبار شاهد تکمیل آن هستیم.
سلیمان‌زاده در مورد آبرسانی به مشگین‌شهر نیز بیان کرد: از محل این سد آبرسانی به مشگین‌شهر در حال اجراست و در کنار آن سد احمدبیگلو آماده افتتاح است که با اهداف شرب و صنعت و تامین بخشی از نیاز کشاورزان از محل صندوق توسعه ملی عملیاتی شده است.
وی حجم این سد را 27 میلیون مترمکعب و تنظیمی آن را 19 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: به موازات سد شبکه احمدبیگلو نیز با کیفیت عالی اجرا شده و قرار است در سفر رئیس جمهور هم سد و هم شبکه آن به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به پروژه‌های آبی شهرستان مشگین‌شهر نیز اشاره کرد و افزود: بزرگترین پروژه اجرایی استان سد عمارت است که با ظرفیت 282 میلیون مترمکعب و تنظیمی 118 میلیون مترمکعب از محل صندوق توسعه ملی در حال اجراست.
سیلمان‌زاده ادامه داد: با احداث این سد و با تلاش جهاد کشاورزی شبکه آبیاری و زهکشی برای بهره‌مندی 4 هزار و 700 هکتار از ارضی پائین دست اجرا خواهد شد که قطعا با تکمیل این سد حقابه زیست محیطی و تغذیه روان‌آب‌ها را در منطقه به همراه توسعه کشت گلخانه‌ای شاهد خواهیم بود.
وی در مورد سد تازه‌کند نیز اظهار کرد: این سد که با هدف تامین آب شرب روستاهای گرمی اجرایی می‌شود با کیفیت عالی به انجام رسیده و این سد نیز در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.