مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان قزوین با اشاره به اینکه در استان قزوین ۲ مورد حاد هفت‌سنگان و نیاوران در حال پیگیری است، گفت: در حال حاضر فعالیت در هفت‌سنگان راکد است اما در نیاوران شاهد فعالیت بسیار هستیم لذا این دو پرونده به‌صورت جدی مورد بررسی و پیگیری کارشناسان دیدبان شفافیت و عدالت استان است. 
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سید جعفر شهاب زاده مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سال گذشته این سازمان مردم‌نهاد در قزوین راه‌اندازی شد اما با وجود تنگناهایی که وجود داشت در نهایت دفتر فعالیت این مرکز افتتاح شد و در سال جاری به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. 
 وی افزود: یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی تحقق عدالت است که سازمان مردم‌نهاد دیدبان عدالت و شفافیت توسط گروهی از فعالان و دلسوزان کشور در سال 92 به ثبت رسید و در حال حاضر در ۲۳ استان در حال فعالیت است.   مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان قزوین با بیان اینکه گزارش مفصلی از فعالیت‌های انجام‌شده در سایت اطلاع‌رسانی دیدبان شفافیت و عدالت به‌تفصیل اشاره شده است، گفت: در حال حاضر ۵ پرونده مهم از جمله پرونده‌های غذا و دارو، مدیران بانک ثامن‌الحجج، مسئولان سابق بانک مرکزی، سهام‌داران شرکت کاسپین در حال پیگیری جدی این سازمان مردم‌نهاد است. 
وی ادامه  داد: اقداماتی انجام‌شده و نامه‌هایی که در خصوص پرونده‌های مختلف به مسئولان ذی‌ربط ارسال می‌شود همه در راستای تحقق عدالت صورت می‌شود، همچنین این سازمان مردم‌نهاد یک سمن غیردولتی و غیرسیاسی است که موضوع فعالیت آن اجتماعی است.  
شهاب زاده عنوان کرد: یکی از اهداف بزرگ حضرت امام و مقام معظم رهبری مبارزه با فساد است اما در حال حاضر برخی از اتفاقات چنان بزرگ‌نمایی می‌شود که موجب ایجاد وهن در بین اذهان عموم جامعه شده و فساد را یک مسئله دامن‌گیر و بسیار پررنگ تلقی می‌کنند.
وی با اشاره به فعالیت این سازمان مردم‌نهاد در استان قزوین بیان کرد: قزوین منشأ مسائل و چالش‌هایی مهم است لذا نیاز به فعالیت و پیگیری امور در این حوزه احساس می‌شود، در حال حاضر اکثریت کارمندان صالح هستند ولی در هر دستگاهی یک خطا موجب زیر سؤال رفتن کل مجموعه می‌شود از این رو نیاز است با توجه به حفظ حرمت انسان‌ها و حفظ آبروی افراد سازمان‌ها و ارگان‌ها در این عرصه ورود جدی پیدا کنیم. 
مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان قزوین تصریح کرد: در این سازمان مردم‌نهاد دنبال پیشگیری از وقوع فساد  و جرم هستیم و اطلاعات دقیق، مستدل و مستند جمع‌آوری‌شده و قابل‌طرح در دستگاه قضایی و مراجع ذی‌صلاح را جمع‌آوری می‌شود.   وی با اعلام اینکه با دستگاه های مختلف استان ارتباط برقرار کرده‌ایم، افزود: در دیداری که با دادستان قزوین داشتیم وی تأکید داشت این سازمان مردم‌نهاد کار ما را سبک می‌کند و از شکل‌گیری آن ابراز خرسندی داشت. 
این مسئول ادامه داد: تلاش می‌کنیم در حد توانایی با برقراری ارتباطات منطقی با دستگاه‌هایی مختلف از راه‌های ابتلاء به فساد و مسائل مختلف را شناسایی و از وقوع آن جلوگیری کنیم بی‌شک در این صورت شاهد پیشرفت بیشتر جامعه خواهیم شد. 
شهاب زاده بیان کرد: در خصوص مفاسدی مختلف تا زمانی که دلایل مستدل و‌ متقن وجود نداشته باشد افشاگری و اطلاع‌رسانی در خصوص آن انجام نمی‌شود چرا که هدف از ایجاد این سازمان مردم‌نهاد اصلاح امور و پیوند بیشتر مردم با بدنه نظام است. 
وی با اشاره به اینکه در استان قزوین ۲ مورد حاد «هفت‌سنگان» و «نیاوران» در حال پیگیری است، گفت: در حال حاضر فعالیت در هفت‌سنگان راکد است اما در نیاوران شاهد فعالیت بسیار هستیم و در بازدید از این منطقه متوجه شدیم این منطقه به‌جای گردشگری به قطعات کوچک‌تر تبدیل شده و در حال فعالیت است.  
در پرونده هفت‌سنگان شاهد دور زدن قانون هستیم

این مسئول یادآور شد: در خصوص پرونده هفت‌سنگان پیگیری‌های بسیار صورت گرفت و در نهایت مستندات جمع‌آوری‌شده به معاون دادگستری کشور ارسال شد تا پیگیری‌های لازم با توجه به مستندات در خصوص تخلفات صورت گرفته در این پرونده انجام شود. 
وی تأکید کرد: در این پرونده شاهد دور زدن قانون هستیم و پیگیری‌های کارشناسان در خصوص پرونده‌های مختلف نشان داد ایرادات مطرح‌شده نسبت به این پرونده وارد است و در بخش پژوهشی این سازمان مردم‌نهاد در تهران به‌صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است. 
مدیر دفتر دیدبان شفافیت و ‌عدالت استان قزوین خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در خصوص مقابله با مفاسد باعث می‌شود تا جرأت ورود به تخلف را در افراد کم کرده و ورودی پرونده‌هایی از این دست را کاهش دهیم. 
وی اضافه کرد: جامعه از افراد مختلف تشکیل شده و باید خطای آن‌ها را در یک‌‌ پازل نشان دهیم نه آنکه آن را به عموم جامعه بسط دهیم، البته قبول داریم در جامعه مشکلاتی وجود دارد اما با پشت کردن و یا بزرگ‌نمایی نسبت به آن نمی‌توان انتظار حل شدن آن مشکلات را داشت.
شهاب زاده در پایان با بیان اینکه کار در قزوین شروع‌شده و امیدواریم جوانان فعال در این حوزه کمک‌حال ما باشند، خاطرنشان کرد: دانشجویان عدالت‌خواه کمک‌حال ما باشند تا با کمک هم با متخلفان برخورد لازم صورت بگیرد. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.