رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: در مراکز کوتاه مدت آموزش تخصصی ما به دنبال افزایش مهارت و ایجاد اشتغال هستیم، کارآفرینی برای ما دارای اهمیت است و شعار جهاد دانشگاهی این است که هر دانشجو باید کارآفرین باشد.
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، حمیدرضا طیبی در دیدار با نماینده ولی فقیه استان قزوین، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از اساس نهادی فرهنگی است که مهمترین مسئولیت و هدفش ایجاد خودباوری در مردم و نسل جوان و ارتقا هویت ایرانی و اسلامی است.
وی افزود: ما از راه‌های مختلفی از جمله الگوسازی و ساختارسازی فرهنگی به دنبال رسیدن به این هدف هستیم.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور تاکید کرد: در همین راستا در حوزه قرآن ورود پیدا کردیم و خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) را تأسیس کردیم و فعالیت پژوهشی در قرآن نیز انجام می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: انتشارات جهاددانشگاهی نیز در حوزه مستندسازی و ترویج علم فعالیت دارد به گونه‌ای که تلاش داریم  علم  روز را به سرعت در اختیار علاقمندان قرار دهیم. 
طیبی تاکید کرد: افکار سنجی یکی دیگر از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است که به پژوهش‌های مختلف می‌پردازد، همچنین در حوزه علم و فناوری حرکت در مرز علم داریم و در بخش رویان، سرطان سینه و گیاهان دارویی به صورت کاربردی و بالینی وارد شدیم.
وی عنوان کرد: مهندسی پیشرفت و فناوری نیز از ابتدای فعالیت در دستور کار جهاد دانشگاهی قرار دارد، جهاد دانشگاهی برای اولین بار در کشور موفق به ساخت فناوری  ارسال صدا به فرستنده‌های رادیویی ایران شد.
رئیس جهاد دانشگاهی یادآور شد: اغلب فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به گونه‌ای است که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است چرا که ما معتقدیم اگر کار فناورانه انجام شده نیاز نیست دوباره آن را تکرار کنیم.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه نفت و گاز نیز وارد شده و دکل‌های صنعت نفت و گاز را حفاری و طراحی کرده ایم.
طیبی عنوان کرد: تولید علم باید به فناوری تبدیل شود، تجاری‌سازی فناوری‌ها را نیز باید پیگیری کنیم.
وی با اشاره به اصلاح نژاد دام‌های سبک و سنگین توسط جهاد دانشگاهی، خاطر نشان کرد: اصلاح نژاد دام فعالیت خوبی است، در جهاد دانشگاهی در حوزه بز مورسیا وارد شدیم به طوری که در این نوع توانستیم با اصلاح نژاد کیفیت شیر مرغوب داشته باشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: در موضوع دام سنگین نیز وارد شده‌ایم، به این صورت که در حال حاضر  درصد چربی شیرهای موجود  کم شده است اما ما با اصلاح نژاد دام بومی شیر پر چرب و گوشت خوب تولید کردیم.
وی عنوان کرد: در بخش آموزش عالی نیز وارد شدیم به طوری که با  دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش همکاری می‌کنیم، ما معتقدیم دانشجویان باید بعد از آموزش وارد عرصه کار شوند.
وی بیان کرد: در مراکز کوتاه مدت آموزش تخصصی ما به دنبال افزایش مهارت و ایجاد اشتغال هستیم، کارآفرینی برای ما دارای اهمیت است و شعار جهاد دانشگاهی این است که هر دانشجو باید کارآفرین باشد.
طیبی عنوان کرد: ایجاد اشتغال خانگی با روش نو از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی است به طوری که  استعدادهای حوزه اشتغال خانگی را شناسایی می‌کنیم، بعداز آموزش با کمک وزارت کار زمینه ورود به بازار کار را فراهم می‌کنیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر برای اجرای این طرح  ۹ استان به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و تلاش داریم این طرح در سطح کشور اجرا شود.
رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: یکی از اهداف جهاد دانشگاهی بومی‌سازی علم و پیشرفت براساس مبانی دینی است، ما تلاش داریم بر اساس فرهنگ جهادی بومی سازی انجام شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی هر استان براساس نیاز ملی و مزیت‌های خودش فعالیت شاخص دارد و براساس توانمندی‌های هر استان فعالیت خاصی در آن استان صورت می‌گیرد.
طیبی با اشاره به بودجه محدود جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد بودجه جهاد دانشگاهی از طریق دولت تامین می‌شود و منابع ما محدود است اما با همین منابع محدود موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم.
وی اظهار کرد: استان قزوین به علت مجاورت به تهران کمتر مورد توجه قرار گرفته است و تاکنون زیرساخت مناسبی نداشتیم اما با پی‌گیری فضای کالبدی خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی و خدمات پزشکی ایجاد شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به تهیه مجموعه کتاب eight خاطر نشان کرد: این پروژه کار شاخص جهاد دانشگاهی قزوین است که از مطالبات مقام معظم رهبری است.
وی یادآور شد: سال ۱۳۹۲ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای فرهنگی انقلاب از این مسئله گله کرد که غربی‌ها از طریق آموزش زبان انگلیسی به دنبال ترویج فرهنگ غرب هستند.
طیبی بیان کرد: استان قزوین برای تهیه کتاب انگلیسی منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی اعلام آمادگی کردند و خوشبختانه  امروز ۶ جلد از این کتاب با نام eight طراحی شده است.
وی در پایان اظهار کرد: نام این کتاب برگرفته از امام رضا (ع) است و به یقین می‌تواند منبع ارزنده‌ای برای ایران و سایر کشورها باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.