حمیدرضا طیبی روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز ساخت مجتمع تحقیقاتی درمانی و آموزشی جهاد دانشگاهی قزوین در جمع خبرنگاران افزود: این ۳۱ طرح بر اساس پیشنهاد دفتر مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف کشاورزری، صنعتی، پزشکی  و سایر موارد تهیه و منابع مورد نیاز آن نیز از طریق صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی اضافه کرد: تیم های تحقیقاتی برای هر ۳۱ طرح نیز تعیین شده و به محض پرداخت بودجه فعالیت خود را آغاز می کنند.

طیبی ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی برای  اجرای ۲۵ طرح دیگر نیز با دولت در حال مذاکره است که تا حد زیادی به نتیجه رسیده و عمده آن مربوط به پزشکی و کشاورزی است.

فعالیت جهاد دانشگاهی برای تولید واکسن سرطان

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کشور همچنین از مطالعات این نهاد برای تولید واکسن سرطان خبر داد و افزود: در صورت تولید این واکسن پیشرفت های خوبی در حوزه درمان اتفاق فتاده و ما را در این حوزه بی نیاز می کند.

طیبی خاطرنشان کرد: پژوهشکده سرطان جهاد دانشگاهی در حوزه بانوان  و  پژوهشگاه ابن‌سینا در تشخیص سرطان زودرس ورود خوبی کرده است که در واقع درمان کنترلی است که سلول‌های بنیادین را مورد توجه قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: با وجود همه پیشرفت های انجام شده در جهاد دانشگاهی رکود اقتصادی طی سال های اخیر موجب شد تا تجاری‌سازی اختراعات این حوزه کمتر صورت گیرد هرچند معتقدیم تحریم‌های اقتصادی دشمن فرصت خوبی برای تلاش و ظهور توانمندی های نخبگان ایرانی فراهم کرده است.

ورود جهاد دانشگاهی در حوزه اصلاح الگوی کشت

رئیس جهاد دانشگاهی کشور یادآور شد: این نهاد علاوه بر فعالیت های مختلف در حوزه درمان به ویژه درمان سرطان ها، در حوزه اصلاح الگوی کشاورزی و حرکت به سمت کشت گلخانه ای و همچنین در حوزه اصلام دام سبک و سنگین جهت بهره وری بیشتر از آن قدم های بزرگی برداشته است.

طیبی اظهار داشت: به منظور تقسیم کار، در هر کدام از استان ها بسته به نوع نیازهای آن منطقه طرح ها و فعالیت های مختلفی آغاز شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: در این راستا قزوین از نبود زیرساخت های مناسب رنج می برد که زمینه ساخت مجتمع تحقیقاتی درمانی و آموزشی فراهم شد تا با منابع جهاد و همچنین استانداری و خیران برای توسعه و تکمیل آن بتوانیم گام های اساسی در حوزه درمان و تحقیقات علمی این استان برداریم.

طیبی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بدون هیچ گونه جناح گرایی به فعالیت های خود ادامه می دهد،  افزود: جهاد دانشگاهی نهاد فرهنگی و علمی تابع مقام معظم رهبری و حامی تمام دولت های قانونی و منتخب مردم بوده و هیچ گاه خط مشی سیاسی در فعالیت های آن دخالتی نداشته است.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.