ابراهیم جعفری تختی روز سه شنبه در گفت وگوبا ایرنا با اشاره به دو دهه خشکسالی درهرمزگان افزود: طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی با اعتباری افزون بر 230 میلیارد ریال به اتمام رسید.
وی بیان داشت: امسال با موافقت مقام معظم رهبری 200 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به حوزه منابع طبیعی اختصاص یافت که بیشتر آن به استان ها ابلاغ شده است.
جعفری تختی خاطر نشان کرد: توزیع این اعتبارات بر اساس شاخص هایی مانند وقوع سیل و خسارات ناشی از خشکسالی، دشت های بحرانی، کنترل فرسایش خاک و جمعیتی که نیاز به منابع آب دارند اختصاص می یابد.
وی ابراز داشت: این طرح ها در شهرهای بندرعباس، حاجی آباد، میناب، رودان، قشم، بشاگرد، بندرخمیر، بستک و بندرلنگه اجرا شده است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به بهره برداری می رسد.
این مقام مسوول هدف از اجرای طرح های آبخیزداری را، کمک به پایداری مشاغل، جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر و توسعه و رونق کشاورزی دانست و اظهار داشت: 24 میلیون متر مکعب آب در سازه های آبخیزداری ذخیره می شود.
وی در ادامه گفت: هرمزگان به لحاظ شرایط اقلیمی خاص دارای منابع آبی محدود می باشد که بر این اساس اجرای گسترده طرح های آبخیزداری در استان لازم و ضروری است.
9944/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.