امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: صداوسیما باید مطالبه‌گر حق مظلومان باشد، صداوسیما باید در این فضا کمک کند و مردم و مسئولان را در مسیر حمایت از حق سوق دهد؛ همچنین در مسیر رسوایی ظالمان و تعدی‌گران به بیت‌المال قدم بردارد زیرا صداوسیما فقط یک وسیله سرگرمی نیست.
 
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام‌جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین با اشاره به ۴۰ سالگی برگزاری نماز جمعه اظهار کرد: اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی و با حکم امام راحل بود؛ اولین نماز جمعه در تهران باشکوه و عظمت خاص و فراموش‌نشدنی برگزار شد؛ نماز جمعه امروز ۴۰ ساله شد یعنی ۴۰ سال است که در بیش از ۹۰۰ شهر نماز جمعه برگزار می‌شود.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: ۹۰۰ اجتماع و ۹۰۰ سخنرانی در فضایی به نام نماز جمعه طی ۴۰ سال گذشته برگزارشده است فضایی که آیات قرآن کریم قرائت و تفسیر می‌شود و مؤمنان دورهم جمع شده و از حال هم باخبر می‌شوند، دارای ارزش و نعمت بزرگی است که خدای متعال شامل حال ما کرده است.
 
وی ادامه داد: وظیفه همه مؤمنان است که برای حفظ عظمت نماز جمعه و مساجد و نمازهای جماعت بسیج شوند، نمازهای جماعت شبیه چشمه‌هایی هستند که در هر مسجد و محله‌ای می‌جوشند و زمانی که آن‌ها خوب بجوشند جاری‌شده و رود بزرگ نماز جمعه را پرخروش می‌کنند. بنابراین علما و روحانیت و حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعت و همه اقشار مردم و رسانه‌ها و دولت و مدیران وظیفه سنگینی در این حوزه دارند و باید در باشکوه‌تر شدن نمازهای جماعت در مساجد بکوشند.
 
آیت‌الله عابدینی گفت: زمانی که با همت همه نمازهای جمعه ما با جوشش و خروش جمعی برگزار شود فضای معنوی بر استان حاکم می‌شود و خداوند وعده خود را که فرموده است برکات خود را از آسمان و زمین بر بندگانش که اهل تقوا و ایمان باشند نازل می‌کند، محقق خواهد کرد و شاهد گشایش برکات خواهیم بود.
 
صداوسیما متعدیان به بیت‌المال را رسوا کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت صداوسیما بیان کرد: مطالباتی از سوی جامعه دینی و اقشار مختلف از صداوسیما وجود دارد. مهم‌ترین رسالت صداوسیما این است که صدای عدالت مردم باشد و مردم احساس کنند که با مشاهده هر فیلم و سریال و خبر و برنامه‌ای درحال احقاق حق آن‌ها و تضعیف ظالمان است.
 
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: صداوسیما باید مطالبه گر حق مظلومان باشد، صداوسیما باید در این فضا کمک کند و مردم و مسئولان را در مسیر حمایت از حق سوق دهد؛ همچنین در مسیر رسوایی ظالمان و تعدی گران به بیت‌المال قدم بردارد زیرا صداوسیما فقط یک وسیله سرگرمی نیست.
 
وی با بیان اینکه صداوسیما وسیله عدالت‌خواهی و حمایت از مظلومان است، خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر دینی رسالت دیگر صداوسیماست و در این راستا مردم انتظار دارند صداوسیما همان چیزهایی را دنبال کند که قرآن، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) از ما انتظار دارند.
 
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: ارائه الگوی اسلامی یکی دیگر از وظایف صداوسیماست، اگر خانواده‌ای در فیلم و سریال نشان داده می‌شوند برای خانواده‌ها الگو می‌شود و باید از الگوسازی‌هایی که برخلاف معیارهای دینی است، پرهیز شود.
 
خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: اعتقاد داریم صداوسیما کارهای ارزشمندی را انجام می‌دهد و بسیاری از رسالت‌ها را به‌خوبی انجام داده است. کارکنان صداوسیما در تعطیلات و شرایط سخت پای‌کار ایمانی خود بوده‌اند و قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.