مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: در اردوی تابستانه طرح «شهید بهنام محمدی» بیش از ۵۵ مدرسه در استان قزوین جامعه هدف بوده تا علاوه بر تربیت انقلابی و اسلامی، شکوفایی استعدادهای آن‌ها و تربیت مدیران انقلابی را برای آینده کشور در نظر داشته باشیم.
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، رضا ابراهیمی، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین، در اردوی تابستانه طرح «شهید بهنام محمدی» که در حال برگزاری است، گفت: دانش‌آموزان باید عالم و توانمند و کارآمد باشند و طرح اردویی شهید بهنام محمدی که در حال برگزاری است یک سری چالش‌ها و مسابقات را شامل می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند توانمندی‌های خود را بروز دهند.
وی در ادامه بیان کرد: کار جمعی با کارگروه‌های مختلف، زیر نظر مربیان اما با مسئولیت دانش‌آموزان انجام می‌شود.
 
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: در مرحله بعد چالش چندگانه‌ای قرار دارد که بخشی از آن هیجانی است و دانش‌آموزان طی یک فعالیت جمعی قرار است جعبه‌های گنجی را که در نقاط مختلف اردوگاه پنهان‌شده است بیابند، گفتنی است محتویات جعبه گنج در ارتباط با عفاف و حجاب و در راستای نهادینه کردن این فرهنگ و دغدغه بخشی در این خصوص به فرزندان نسل نو انقلاب است.
 
 این مسئول بیان کرد: در مرحله آخر دانش آموزان وارد بحث در خصوص عفاف و حجاب شده و پس از بازگشت از اردو در مساجد سازمان‌دهی می‌شوند.
 
ابراهیمی افزود: در این طرح بیش از ۵۵ مدرسه در استان قزوین جامعه هدف بوده تا علاوه بر تربیت انقلابی و اسلامی، شکوفایی استعدادهای آن‌ها و تربیت مدیران انقلابی را برای آینده کشور در نظر داشته باشیم.
 
وی در ادامه اظهار کرد: 30 مدرسه دخترانه و بیش از ۲۰ مدرسه پسرانه پایه‌های هفتم، هشتم و نهم در این طرح تحت تربیت و آموزش قرار می‌گیرند تا اتصال مدرسه، خانواده و مسجد را بتوان برقرار کرد و در آینده اقشار مختلف جامعه که در مساجد حاضر می‌شوند از نسل نوجوان و جوان باشند.
 
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین ضمن اشاره به جامعیت طرح شهید بهنام محمدی گفت: در سراسر کشور طی شش سال آینده بیش از ۱۰ میلیون جوان و نوجوان انقلابی حلقه وصل به مساجد، خانواده، دانشگاه و مدرسه خواهند بود و افراد پس از ورود به دبیرستان توسط مربیان مدیریت می‌شوند اگر به دانشگاه رفتند بعدها به‌عنوان مربی در این طرح حضور می‌یابند و اگر دانشگاه نرفتند جذب پایگاه‌های بسیج محلات خواهند شد.
 
وی افزود: اردوهای یک‌روزه در پاییز، زمستان و بهار برگزارشده است و در ادامه اردوی تابستانه سه‌روزه بیش از ۲۲۰۰ دانش‌آموز را تحت پوشش قرار می‌دهد، کلاس‌ها و مسابقات تیراندازی، آشپزی، فوتبال، روپایی، والیبال، طناب‌کشی، تمرینات ریاضی و ضرب‌های ذهنی، یافتن گنج برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان قزوین بیان کرد: بیش از ۱۵۰ روحانی در مدارس به تربیت اسلامی دانش آموزان مشغول هستند که از وجود آن‌ها در اردوها نیز استفاده می‌شود. ۹۰ مربی در طرح شهید بهنام محمودی بدون چشم‌داشتی با ما همکاری می‌کنند که در هفته‌های آینده و در مردادماه برای افزایش دانش آن‌ها و تبادل تجارب به مشهد اعزام و در گردهمایی سایر مربیان شرکت می‌کنند که در مهرماه با دست‌پر برای فعالیت آماده باشند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.