نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، گفت: در استان قزوین حاشیه‌نشینی گسترده‌ای وجود ندارد اما همین میزان نیز باید موردتوجه قرار بگیرد چراکه حاشیه‌نشینی کانون جرم‌زاست.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، داود محمدی در نشست مشترک کارگروه تخصصی امور اجتماعی و ارتقا اجتماعی فرهنگی و سلامت که در سالن اجتماعات باقرالعلوم مدیریت بحران برگزار شد، تصریح کرد: حاشیه‌نشینی به‌عنوان یک آسیب جدی در کشور به‌خصوص استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان مطرح است

وی افزود: در چابهار نیز وضعیت حاشیه‌نشینی نگران‌کننده است اما در استان قزوین حاشیه‌نشینی گسترده‌ای وجود ندارد اما همین میزان نیز باید موردتوجه قرار بگیرد چراکه حاشیه‌نشینی کانون جرم‌زاست، این مناطق از نشاط اجتماعی، فضای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مناسبی برخوردار نیستند و کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید امنیت در این مناطق و سکونتگاه‌های غیررسمی موردتوجه قرار بگیرد و هدف‌گذاری اصلی برقراری امنیت در این مناطق باشد، همچنین می‌توان برنامه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌ها پیش‌بینی شود لذا باید چالش‌ها و کمبودهای این مناطق بررسی و برای رفع آن اقدام شود.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف ازجمله آموزش‌وپرورش، بهداشت، درمان، فنی و حرفه‌ای و ورزش و جوانان به این عرصه ورود پیدا و از حاشیه‌نشینی غفلت کنند، ساماندهی این مناطق مهم است و بازآفرینی شهری می‌تواند به کاهش آسیب‌های این مناطق کمک کند.

محمدی یادآور شد: بازآفرینی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها قرار دارد، بودجه بافت فرسوده خوب است و باید در قالب سکونتگاه‌ها و حاشیه‌نشینی هزینه شود، امروز که اعتبارات خوبی برای بازآفرینی داده‌شده باید ما هم استفاده کنیم تا با نوسازی و بهسازی این مناطق به کاهش آسیب‌ها کمک شود .

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.