نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس عنوان کرد: با توجه به اینکه به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم در فضای مجازی ممکن است اتفاقات ناخوشایندی رخ بدهد و محقق شدن برخورد با شایعات، موضوعی است که تلاش همه مدیران را می‌طلبد.

به گزارش ایلنا از قزوین، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان که در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: سند تبیین اسناد و اطلاعات یکی از اصلی ترین وظایف فاوا است که شش محور جزو وظایف ارتباطات قرار می گیرد.

وی گفت: در خصوص برخی آمار که در این اسناد آمده، ابهاماتی موجود است که نیاز به پیگیری و بررسی دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از اسناد، طراحی، معماری و ارائه زیرساختهای فنی توسعه و نگهداری است که جهت بروزرسانی باید از ظرفیت و توان داخلی استفاده کنیم و کما اینکه گفته شده صد در صد این امر انجام شده اما دیده می‌شود که شرکت‌های تامین کننده شرکت های خارجی هستند که علت آن عدم اجرای شاخص های تبیین شده است.

زرآبادی اضافه کرد: در حال حاضر اپراتورهای داخلی همچنان از اس ام اس و آر اس اس در زمینه پیام رسانی استفاده می کنند در حالی که این فناوری ها امروز قدیمی شده و اپراتورها از فناوری جدید در این زمینه بهره مند شده اند که ما نیز باید به سمت آنها برویم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در خصوص فیلترینگ برخی پیام رسان ها عنوان کرد: در این خصوص آمار زیادی مطرح شده است؛ اما با توجه به هزینه هایی که نظام در این رابطه داده و برخی نارضایتی های عمومی باید دید که تا چه میزان به اهداف تعیین شده در این خصوص دست پیدا کرده ایم و تا چه میزان پیام رسان های داخلی تقویت و گسترش یافته اند.

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: در طرح های کلان و زیرساختی حوزه مخابرات شاهد فعالیت شرکت های خارجی هستیم که باید براساس چشم اندازهای شبکه ملی اطلاعات در این عرصه، فضای لازم را برای حضور شرکت های داخلی فراهم کنیم.

زرآبادی گفت: در خصوص بحث شورای اداری نیز نکاتی وجود دارد؛ در واقعیت بحث مبارزه با فساد را همه قبول دارند اما راهکارهای مبارزه با فضای مجازی و فساد مناسب نیست که آمار موجود، نشان دهنده وجود مشکلات در این بخش است و باید سعی کنیم در فضای مجازی برنامه ها، دارای جاذبه بیشتری باشند.

وی بیان کرد: متاسفانه مدیران ناسالم در فضای مجازی دارای جاذبه بیشترو مدیران سالم در فضای حقیقی جاذبه کمتری دارند لذا باید روی روشها، بازنگری شود.

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشاعه برخی شایعات در فضای مجازی اضافه کرد: گاهی مطرح کردن موضوعی در فضای مجازی که ثابت نشده موجب آبروریزی فرد می شود. لذا بحث نحوه برخورد با این موارد و فساد و چگونگی اعلام آن نیز دارای اهمیت است و باتوجه به اینکه به انتخابات نزدیک می شویم در فضای مجازی ممکن است اتفاقات ناخوشایندی ایجاد شود و محقق شدن برخورد با شایعات، موضوعی است که تلاش همه مدیران را می طلبد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.