مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۲۳۱ خانه بهداشت کارگری در بنگاه های اقتصادی استان فعال هستند که توسط یک تحصیل‌کرده در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی حرفه‌ای اداره می‌ شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین  و به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، قاسم آقا علیخانی روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: با توجه به ماده ۱۴۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران است و در این راستا برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه‌شدگان از سال ۱۳۶۶ با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشتی اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از ۵۰ نفر نیروی کار مکلف به تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری هستند.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: هدف از تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری، ارتقای دانش بهداشتی، تأمین سلامت کارگران و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط‌های کار تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی است.

وی بیان داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به عنوان دبیرخانه شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان استان در سال جاری، نظارت بر خانه‌های بهداشت کارگری را در دستور کار قرار داده و برای توسعه و تقویت این خانه‌ها اقدام کرده است.

آقا علیخانی ادامه داد: در سال گذشته با همکاری کارشناسان این اداره کل، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی، ۶ خانه بهداشت کارگری جدید در بنگاه‌های اقتصادی شهرستان‌های استان تأسیس شد و در سال جاری نیز راه اندازی حداکثری خانه‌های بهداشت کارگری در بنگاه‌های مشمول در دستور کار اعضای شورا قرار داد.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین به برنامه‌های این شورا در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: بازدیدهای مشترک ماهانه از واحدهای تولیدی برای ایجاد خانه‌های بهداشت جدید، تقویت خانه‌های بهداشت موجود و برگزاری دوره‌های بازآموزی برای مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری از جمله برنامه‌های این اداره کل است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.