مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طی 8 ماهه گذشته از سال جاری، 398 تبعه خارجی غیر مجاز در استان شناسایی شده اند.

به گزارش ایلنا مهرداد جهاندیده افزود: در طی این مدت 5 هزار و 921 مورد بازرسی در خصوص اشتغال اتباع بیگانه در واحدهای صنفی و کارگاهی سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی گفت: طی این بازرسی ها 398 تبعه خارجی غیرمجاز شناسایی و 1 میلیارد و 424 میلیون و 105 هزار و 253 ریال جریمه به کارفرمایان متخلف ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در طی این مدت 141 نیروی کار ایرانی نیز توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارفرمایان جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز شده اند.

جهاندیده در ادامه با بیان اینکه صدور پروانه کار فقط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به تبع آن ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها است، تاکید کرد: بر اساس ماده 120 قانون کار اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و پروانه کار دریافت کنند.

وی افزود: بر اساس قانون، داشتن گذرنامه و مدارک اقامتی دلیل موجهی برای به کارگیری اتباع خارجی نیست.

وی تاکید کرد: توصیه این مجموعه به کارفرمایان و افرادی که می‌خواهند از خدمات اتباع خارجی استفاده کنند این است که قبل از بکارگیری آنان حتما از داشتن پروانه و مجوز فعالیت شان مطمئن شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.