خیرالله رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرایند سنجش این شایستگی ها بر اساس مجموعه آزمون های استاندارد که ویژگی های شخصیتی، روانشناختی و حوزه رفتاری مدیران را سنجش می کند انجام می شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته این برنامه به صورت آزمایشی در چند استان اجرا شد و امسال در سراسر کشور اجرایی می شود.
رحمانی ادامه داد: این برنامه در راستای شیوه نامه نظام مدرسه محوری با تاکید بر کاهش تمرکز در تصمیم گیری و تفویض اختیار به مدارس اجرا می شود تا زمینه ساز تحقق اهداف نظام آموزش و پرورش شود.
وی، ایجاد روحیه خودباوری و خود اتکایی، ایجاد فضای رقابتی با هدف شناسایی افراد با انگیزه و با استعداد، زمینه سازی برای دستیابی به استانداردهای آموزشی و تضمین کیفیت را از اهداف خروجی اجرای نظام سنجش و توسعه شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس عنوان کرد.
رحمانی با بیان اینکه این برنامه در 2 مرحله در خردادماه و تیرماه اجرا می شود، گفت: سنجش و توسعه شایستگی های عمومی و حرفه ای مدیران برای افرادی است که از قبل مدیر شده و دوره های لازم را طی نکرده اند.
رحمانی افزود: البته مدیران شرکت کننده باید متولدین اول فروردین سال 53 به این سو یعنی زیر 45 سال داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه مدیران پس از بررسی ها گواهی صلاحیت و شایستگی حرفه ای دریافت می کنند، افزود: از طریق آموزش و توانمند سازی مدیران، ارزیابی و تضمین کیفیت در مدرسه و انتخاب و انتصاب مدیران مدرسه به تحقق اهداف عالی در مدارس خواهیم رسید.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.