رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: 49 زندانی غیرعمد شهرستان البرز حدود 150 میلیارد ریال بدهی دارند.

ابوالفضل محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: پرونده 49 زندانی جرایم غیرعمد در دادگستری شهرستان البرز مفتوح است که حدود 150 میلیارد ریال بدهی دارند.

وی افزود: برخی از زندانیان جرایم غیرعمد شاید 100 طلبکار دارند که کمتر می‌توان به آنها کمک کرد اما به کسانی که بدهی کمتری دارند، خانواده‌های نیازمند و از هم گسیخته دارند بیشتر کمک می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان البرز ادامه داد: بیشترین جرایم زندانیان غیرعمد بدهی‌های مالی و دیات است و بر اساس تصمیم ستاد دیه استان قزوین به آنها کمک می‌شود؛ در خصوص مهریه طبق تصمیمی که گرفته شده، کمک محدود شده است.

محبی اضافه کرد: جشن گلریزان با هدف کمک به کسانی برگزار می‌شود که دارای جرایم غیرعمد، دیه و محکوم مالی هستند و قاعدتا عمدی در کارشان نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و خیران به زندانیان جرایم غیرعمد مورد تاکید دین اسلام و ملیت ما است و کمک به همنوع در هر جایی که با مشکل مواجه شود، لازم است.

این مسئول قضایی تصریح کرد: در زندان هم مجرمان عمد و غیرعمد از هم تفکیک شده داریم که برخی طبق جرایمی که مرتکب شده‌اند، باید در زندان بمانند اما باید به یاری زندانیان غیرعمد شتافت که جشن گلریزان بهترین فرصت برای کمک و آزادی آنها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.