به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی شامگاه دوشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به عملکرد مثبت ستاد دیه این استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته در قزوین 450 زندانی جرائم غیرعمد وجود داشت که 309 نفر از آنان آزاد شدند و در حال حاضر نیز 350 زندانی از این نوع جرائم در زندان ها به سر می برند.
به گفته وی، میزان بدهی این تعداد از زندانیان 340 میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: سال گذشته 280 میلیارد ریال بدهی زندانیان مالی بود که 130میلیارد ریال آن با گذشت شاکیان همراه بود.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه از این میزان بدهی 30 میلیارد ریال از سوی ستاد دیه به صورت کمک بلاعوض پرداخت شد، ادامه داد: تلاش داریم با همفکری و همکاری دستگاه قضا و ستاد دیه زمینه بازگشت زندانیان بیشتری را به آغوش خانواده هایشان را فراهم کنیم.
مدیرکل زندان های استان قزوین نیز در این مراسم گفت: از سال 91 تا 95 شاهد آزادی یک هزار و 543 زندانی جرائم غیرعمد به میزان یک هزار و 180 میلیارد ریال بدهی بودیم.
محمدی افزود: طی سال گذشته نیز 309 زندانی با میزان بدهی 280 میلیارد ریال آزاد شدند که از این تعداد 302 مرد و هفت زن بودند.
وی اظهار داشت: ستاد دیه فعالیت های گسترده ای را در جهت آزادسازی زندانیان و فرهنگ سازی در جهت گذشت شاکیان انجام داده که جای قدردانی دارد.
وی یادآور شد: امیدواریم با ادامه راه از این پس شاهد آزادی بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان باشیم.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.