رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: نظارت بر اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط واحدهای پرورش ماهی در شهرستان قزوین تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی جلوخانی روز دوشنبه افزود: شهرستان قزوین ظرفیت‌ خوبی برای پرورش ماهیان گرمابی و سردابی دارد و هم اکنون تعداد زیادی از مزارع پرورش ماهی تحت نظارت این اداره کل قرار دارند.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های آموزشی با موضوع بیماری‌های مهم آبزیان، نحوه رعایت بهداشت و قرنطینه، روش ضدعفونی کردن مزارع، آموزش چهره به چهره پرورش دهندگان، انجام نمونه‌گیری‌های مداوم در طول دوره پرورش ماهی و شناخت بیماری‌هایی ویروسی و انگلی از جمله اقدامات لازم در این دوره نظارتی است.

جلوخانی بازدیدهای مکرر کارشناسان این اداره از واحدهای پرورش ماهی را یادآور شد و گفت: درحال حاضر بازدیدهای مکرر در خصوص رفع نواقص بهداشتی و مشاوره به صاحبان و کارگران مزارع پرورش ماهی در استان قزوین افزایش یافته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از انجام آزمایش‌های بررسی سلامت بچه ماهی‌ها و صدور گواهی سلامت پیش از آغاز پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: آزمایش‌های تأیید سلامت بهداشتی ماهی ها قبل از ارسال به بازار فروش صرفا توسط آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان انجام می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.