سرپرست فرمانداری قزوین تاکید کرد: ۳۵ روستای شهرستان قزوین برای جلوگیری از خسارات ناشی از حجم گسترده بارندگی و سیلاب احتمالی تخلیه اضطراری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد شفیعی با اعلام این خبر گفت: شهرستان قزوین در سه بخش از بخش‌‌های پنج‌گانه خود با مشکلات و چالش‌‌هایی هنگام بارندگی‌‌های گسترده مواجه است.

وی با بیان اینکه در بخش کوهین ۱۱ روستا با ۳۸ باب منزل در حریم و بستر رودخانه‌‌ها واقع شده اند که از بعد از ظهر امروز برای تخلیه آنها اقدام خواهد شد، اظهار داشت: در بخش الموت شرقی نیز با احتمال رانش در سه روستای اوانک، خشکچال و مدان مواجه هستیم چون این روستاها سابقه رانش زمین را هنگام بارندگی‌‌های گسترده داشته‌‌اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش الموت غربی نیز ۲۴ روستا با ۵۶ خانوار در حریم و بستر رودخانه‌‌ها شناسایی شده و اطلاع‌‌رسانی لازم برای تخلیه اضطراری آنها صورت گرفته است.

شفیعی ادامه داد: با بررسی‌‌های به عمل آمده در بخش مرکزی شهرستان هیچ خانه‌‌ای در بستر رودخانه قرار ندارد ولی برنامه‌‌ریزی‌‌های لازم برای کاهش خسارات و تلفات آبگرفتگی در سطح بخش اندیشیده شده است.

براساس پیش‌‌بینی‌‌های اداره کل هواشناسی قزوین، در ۱۲ ساعت آینده حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلی متر باران در استان قزوین می‌‌‌بارد و احتمال وقوع سیلاب را به دنبال دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.