مریم بهروزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد این استان شده تا اواخر هفته جاری در سطح منطقه به فعالیت خود ادامه می دهد.
به گفته وی، بیشترین میزان بارش های استان قزوین از شب گذشته تا امروز صبح مربوط به شهرهای تاکستان و کوهین با 11 میلی متر بوده و در قزوین نیز 7.6 میلی متر بارش به ثبت رسیده است.
این کارشناس هواشناسی شدت بارش سامانه جدید در سطح استان را مربوط به امروز دانست و یادآور شد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز بارش های پراکنده در سطح منطقه پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده و با توجه به وزش بادهای به نسبت شدید جنوبی، کاهش دما و هوای سرد برای استان قزوین پیش بینی می شود.
بهروزی خاطر نشان کرد: در 24 گذشته آوج با 2 درجه سانتیگراد و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با 18 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین مناطق این استان بودند.
وی دمای شهر قزوین را برای روز جاری بین 7 تا 14 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان اعلام کرد.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.