به گزارش ایرنا مرتضی علیخانی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات سرمایه گذاری واحد های صنعتی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: ساختمانی که به خاطر تخلف در تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخریب می شود خود باعث از بین رفتن سرمایه نظام و موجب نارضایتی مردم می شود.
وی اضافه کرد: طبق تجربه‌ با تخریب ساختمان احداث شده در زمین کشاورزی، دیگر کاربری زمین تخریب شده به کشاورزی باز نمی گردد و حتی ساختمان تخریب شده به محیطی برای انواع فعالیت های بزهکارانه تبدیل می شود.
علیخانی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و لزوم همکاری تمامی مدیران برای جذب سرمایه گذاران، ادامه داد: در شرایط فعلی کشور برخی افراد حتی در بخش دولتی به شرایط موجود و اثرات نامناسب رفتار و نوع تصمیم گیری های خود توجه ندارند و باید به آنها هشدارهای لازم داده شود.
وی گفت: امروز مردم از مسائل سیاسی خسته هستند اما معیشت و اقتصاد برایشان اهمیت دارد و نباید با برخی اقدامات زمینه نارضایتی ها را گسترش داد.
علیخانی یادآور شد: جنگ امروز با هدف گرفتن اقتصاد و معیشت مردم به مراتب سخت تر از جنگ نظامی است و باید این مساله در تصمیم گیری ها مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: در همین راستا مصوبات ستاد سرمایه گذاری استان لازم الاجرا است و دستگاه های استان باید امسال با توجه به شرایط اقتصادی کشور به آنها بیشتر توجه کنند، از این رو از دستگاه ها درخواست می شود به طور ثابت در جلسات ستاد حضور داشته باشند.
در ادامه این جلسه در خصوص جواز ساخت تاسیسات جانبی گلخانه در نزدیکی عوارضی قزوین - تهران، معرفی یک شرکت تحقیقاتی دانش بنیان آبیک در زمینه بذر و نهال به صندوق کارآفرینی امید، تبدیل واحد دامداری پرواری به شیری در نودوز بشاریات غربی، تغییر کاربری زمین در شنین ضیاء آباد، الحاق پارک صنعتی لیا به شهرک صنعتی لیا و برخورداری از معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی تا شعاع 120 کیلومتری تهران با حضور متقاضیان بررسی لازم صورت گرفت.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.