رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: با تشکیل هفت کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی تلاش می‌کنیم تا چالش‌ها و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و برای حل آن اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی بخشنده در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که  در ظهر امروز - شنبه 21 اردیبهشت ماه- استانداری برگزار شد اظهار داشت: تعدد جلسات اقتصادی در استان ایجاب می‌کند ضمن هم گرایی بتوانیم یک شورای عالی اقتصادی را تشکیل دهیم و با تمرکز در چند جلسه محدود اما اثرگذار نسبت به حل مشکلات اقتصادی واحدها همت کنیم.

وی افزود: رویکرد جدید اتاق بازرگانی در هفت محور متمرکز شده که هم گرایی با مدیران استان، شناسایی موانع کسب و کار، شناسایی علل رکود و تعطیلی واحدهای مشکل دار، ارائه تأمین مالی جایگزین منابع بانکی، همکاری ویژه با فرمانداران، استفاده از ظرفیت گردشگری و معادن استان از آن جمله است.

بخشنده بیان کرد: با تشکیل هفت کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی تلاش می‌کنیم تا چالش‌ها و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و برای حل آن اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: اگر نتوانیم اهلیت تولیدکننده را شناسایی کنیم شاهد سو استفاده و انحراف از مسیر خواهیم بود که در این راستا برخی واحدها دنبال استفاده از رانت دولتی هستند و برای وام‌ها مهلت می‌گیرند اما کارگران همچنان مشکل دارند که یکی از کارهای اتاق شناسایی تولید کننده واقعی است.

وی اضافه کرد: سودهای ۱۸ درصدی تسهیلات بانک‌ها برای تولید مقرون به صرفه نیست و این روند نشان می‌دهد بانک‌ها قادر نیستند به تولید کمک کنند و باید دنبال منابع جدید باشیم که در این راستا اولین همایش آشنایی با بورس برگزار شد.

بخشنده تصریح کرد: جلسات شورای گفتگو و هیئت نمایندگان را به شهرستان‌ها خواهیم برد تا از ظرفیت فرمانداران برای حل مشکلات بیشتر استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین یادآور شد: اکوتوریسم و توریسم درمانی و بخش معدن از ظرفیت‌های مغفول مانده در استان است که امیدواریم بتوانیم آنها را فعال کنیم.

وی از نمایندگان استان خواست برای اصلاح قوانین و بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.