به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی نهایت زیاده خواهی و زورگویی را انجام می دهند که تنها رویکرد مقابل این اعمال، ایستادگی است.
وی اضافه کرد: هنوز مباحث برجام در جامعه تمام نشده و کشورهای غربی دست از طمع و بداخلاقی برنمی دارند، اما بدانند که امروز خشم و نفرت مردم ایران از زیاده خواهی کشورهای طرف مذاکره به نمایش گذاشته می شود.
آیت الله عابدینی گفت: قرآن به ما می گوید در مقابل افراد زورگو و زیاده خواه باید ایستادگی کرد و امروز نمونه واقعی آن ایستادگی حزب الله لبنان در مقابل صهیونیست هاا است که عمر این رژیم اشغالگر را به شماره انداخته است.
امام جمعه قزوین در مورد رویکردهای مختلف سیاسی درقبال کشورهای غربی اظهار داشت: عده ای معتقدند که با آمریکا باید ساخت و پاخت کرد و عده ای مخالف این موضوع را عنوان می کنند، اما راه اصلی و حقیقت را همواره قرآن می گوید که برای زندگی با کرامت باید از وابستگی به مشرکان دوری کرد.
وی همچنین گفت: وابسته شدن به دشمن جز ذلت و‌ خواری دستاوردی به همراه ندارد و همواره در قرآن تاکید شده که راه تسلطی از سوی مشرکان بر مومنان وجود ندارد.
آیت الله عابدینی به اتحاد و همبستگی ملی تاکید کرد و گفت: اختلاف و‌ دشمنی با یکدیگر در داخل همواره دشمن را خوشحال می کند و تقوا و اتحاد در مقابل دشمن نه تنها باعث پیروزی شده بلکه بساط ظلم را از روی زمین جمع می‌کند.
امام جمعه قزوین به اعمال ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: در این ماه مبارک صله رحم و افطاری دادن به شدت توصیه شده تا کینه ها شسته شده و مهربانی در جامعه گسترش یابد.
وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان درهای جهنم بسته است و هرکاری که انجام می دهیم به خاطر خیر و برکت این ماه با ثواب و نیکی بسیاری همراه است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین به بزرگداشت روز فردوسی اشاره کرد و یادآور شد: همه مردم باید نسبت به بزرگان تاریخی تعمق و تفکر داشته باشند و از آثار معنوی و علمی آنها بهره مند شوند.
وفات حضرت خدیجه زهرا (س) و توصیه به تقوای الهی از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه قزوین بود.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.