به گزارش ایرنا، مریم بیدخام عصر چهارشنبه در همایش حقوق شهروندی که توسط انجمن مدیران موفق فردا در دانشگاه پیام نور قزوین برگزار شد، افزود: حقوق شهروندی یک امر لازم است که ریشه در آموزه های دینی و اخلاقی دارد و فلسفه آن بر مبنای رضایت مردم و پاسخگویی حاکمیت به مردم است.
وی اضافه کرد: حقوق شهروندی مقدمه ای برای رسیدن به جامعه ای آرمانی است که گرچه تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم اما همین اقدامات در راستای تدوین منشور حقوق شهروندی و ابلاغ آن به دستگاه ها هم می تواند تلنگری برای رعایت آن باشد.
بیدخام ادامه داد: برای آشنایی مردم با حقوق شهروندی خود، رسانه ها و همچنین فضای مجازی نقشی موثر دارند تا در نتیجه آن به جامعه ای سالم و عادلانه برای همه آحاد دست یابیم.
وی گفت: اگر جامعه ای با نشاط اجتماعی و عاری از آسیب های اجتماعی می خواهیم باید همه به حقوق شهروندی خود آشنا باشند.
دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با اشاره به بازرسی و نظارت بر نحوه عملکرد دستگاه ها در حوزه حقوق شهروندی اظهار داشت: هر کدام از دستگاه های دولتی و غیر دولتی در طول سال سه بار بر اساس چک لیست های ابلاغی وزارت کشور مورد بازرسی قرار می گیرند و بر آن اساس امتیازبندی می شوند.
بیدخام ادامه داد: در این بازرسی‌ها، ضمن اعزام بازرسان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی برای حضور در دستگاه‌های مورد نظر، عملکرد دستگاه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی و بر اساس مستندات ارائه شده مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: در این بازدیدها عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و عفاف و حجاب بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و دستگاه‌های برتر و همچنین دستگاه‌هایی که عملکرد ضعیفی دارند، به مقامات ذی صلاح معرفی می‌شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.