رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: باید تولید علم و پیوند علم، صنعت و کشاورزی را داشته‎ باشیم و تولید ناخالص ملی را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی در مراسم روز معلم در دانشگاه کار قزوین واحد الوند ضمن بزرگداشت روز معلم و تبریک روز کارگر اظهار کرد: این دو قشر در تنگناها در فراز و فرودها بار سنگینی را بر دوش داشته‌اند و نقش بسزایی ایفا کرده‎‌اند.

وی افزود: چشم‌انداز کشور 1404 شعور زمینه‌های سیاسی و قرار گرفتن در قله منطقه است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت کشور در زمینه تولید علم و فناوری ادامه داد: ایران اسلامی از نظر علوم سرآمد بوده و درتمام زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

محمدی اضافه کرد: کشور ما در بعضی زمینه‌ها جزء سه کشور دنیا بوده و کشور در این مقوله در رتبه ممتاز قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا از پژوهش‌ها بهترین استفاده را می‌برند و تبدیل به ثروت و چرخه اقتصاد و تولید شغل می‌شود اما ما غفلت داشته‌ایم از زحمات و ظرفیت‌های معلمان در حوزه پژوهش بهره نگرفته‌ایم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: استان قزوین استانی کشاورزی و قطب صنعتی است و همه ظرفیت‌ها را داریم و باید به نحو مطلوب ا زاین ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: باید تولید علم و پیوند علم و صنعت و کشاورزی را داشته‎ باشیم و تولید ناخالص ملی را تقویت کنیم؛ این در حالی است که بسیاری از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشمندان کشور را در بیرون استفاده می شود.

محمدی ادامه داد: نباید منتظر باشیم که بیرون از کشور دست معجزه‌آسایی به ایران کمک کند بلکه باید خلأها را رفع کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علم وفناوری فعال‌تر شوند.

وی مطرح کرد: معلمان رسالت خود را به نحو احسن انجام داده‌اند اما در کسب و کار نتوانسته‌ایم مثمرثمر باشیم و از پایان‌نامه‌ها به نحو مطلوب استفاده نکرده‌ایم.

این نماینده مجلس یادآور شد: در تولید علم جایگاه خاصی داریم ولی در تولید ثروت نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.