رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت بالای گوشت قرمز و نارضایتی بسیار مردم، کاهش قیمت آن را از سوی وزیر جهاد کشاورزی خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی در مراسم افتتاح  پروژه آبیاری نوین شرکت کشت و صنعت بوی گندم اظهار کرد: احداث استخرهای کوچک ذخیره آب و احیاء و لایروبی قنوات به دلیل افزایش حجم آبدهی از انتظارات مردم است.

وی افزود: مردم انتظار دارند از آب لوله یا کانال های بتنی برای جلوگیری از هدر رفت آب استفاده کنند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به وضعیت خشکسالی در کشور همچنین در استان قزوین باید در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار تسهیل و تسریع بخشیده شود.

محمدی اضافه کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد حدود ۴۰۰ هزار هکتار استان قزوین تحت پوشش آبیاری نوین است که باید گام های بلندتری برداشته شود.

وی با اشاره به گرانی گوشت و رسیدن قیمت آن به بالای ۱۰۰ هزار تومان و نارضایتی بسیاری از سوی مردم در این زمینه خاطرنشان کرد: باید تدبیری برای کاهش قیمت گوشت قرمز اندیشیده شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با توجه به راه اندازی شرکت مجتمع گوشت مهر گستران سیمرغ زیاران شهرستان آبیک که مربوط به بانک کشاورزی است ، می طلبد با توجه به دام‌های زنده وارداتی این شرکت به عنوان یکی از مراکز کشتار در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس  شورای اسلامی افزود: با توجه به نیاز کشور به کشتار دام‌های زنده و ایجاد اشتغال برای افراد،  شرکت مجتمع گوشت زیاران می تواند به عنوان یکی از مراکز کشتار اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.