مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید امسال برای دریافت اوراق تسویه خزانه، در سامانه ثبت نام کرده و میزان بدهکاری و طلب خود را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فرزین بهنامی‌فر روز یکشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری برگزار شد، افزود: سال گذشته برخی از دستگاه‌های اجرایی استان از اوراق تسویه خزانه استفاده خوبی کرده و برای تسویه بدهکاری‌های خود اقدام کردند.

وی اضافه کرد: استان قزوین در سال گذشته از اوراق تسویه نوع اول 430 میلیارد ریال استفاده کرد که نمونه‌های شاخص آن، بدهی شرکت پخش البرز در حوزه دارو حدود 320 میلیارد ریال و بدهی آب منطقه‌ای به جهاد نصر برای انتقال آب از سد طالقان حدود 62 میلیارد ریال بود که تسویه شد.

این مسئول گفت: مجموعه راه و شهرسازی و امور مالیاتی استان نیز از اوراق تسویه خزانه نوع اول به خوبی استفاده کردند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اضافه کرد: در اوراق تسویه نوع دوم نیز حدود یک هزار و 380 میلیارد ریال در استان جذب شد که مجموعه جهاد کشاورزی، تامین اجتماعی و شهرداری قزوین به خوبی از آن بهره بردند.

وی خاطر نشان ساخت:بانک های ملت، کشاورزی، مسکن، تجارت، سپه، صنعت معدن و... نیز طلب خود را از بخش خصوصی با اوراق خزانه تسویه کردند.

بهنامی فر اضافه کرد: امسال پرداخت اوراق تسویه خزانه بدون ثبت نام دستگاه های اجرایی در سامانه امکان پذیر نیست و اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان بدون دریافت اطلاعات لازم از طریق سامانه نمی تواند برای تخصیص اوراق خزانه اقدام کند.

این‌مسئول گفت: در همین راستا سال‌گذشته چندین دوره آموزشی برای توجیه مدیران مالی دستگاه‌ها برگزار شد و امیدواریم در سال جاری میزان طلب و بدهکاری دستگاه ها برای دریافت اوراق تسویه در سامانه ثبت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.