به گزارش ایرنا، سیده منیره قوامی روز یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها برگزار شد،افزود: در سال گذشته همچنین 65 پروژه شهری با اعتبار 762 میلیارد تومان در قزوین کلنگ زنی شد.
وی اضافه کرد: در اسفندماه سال 97 طرح های مختلفی چون مجموعه چمن ورزشی خلیج فارس، بازپیرایی 23 بوستان، سه دره از پروژه هفت دره دهکده طبیعت، هفت خانه فرهنگ رر مناطق کم برخوردار،تعمیرگاه مرکزی ناوگان حمل و نقل عمومی و خانه آسفالت افتتاح و همچنین بوستان بانوان در بلوار جمهوری اسلامی کلنگ زنی شد.
قوامی ادامه داد: شورای اسلامی شهر قزوین در سال گذشته 77 جلسه علنی برگزار کرد که به 218مصوبه منجر شد.
وی اظهار داشت: در این سال علاوه بر تصویب مصوباتی در جهت توسعه عدالت بین شهروندان، برخی مصوبات دوره های گذشته نیز در همین راستا ابطال شد.
قوامی ادامه داد: به طور مثال در حمایت از تولید و اشتغال، اخذ عوارض کسب و پیشه، جریمه در عوارض معوقه کسب و پیشه، عوارض از مشاغل فراموش شده و عوارض مشاغل خانگی با تصمیم شورای شهر ابطال شد و همچنین بخشودگی 100 درصدی جرایم نوسازی و عمران شهری و عوارض سالیانه خودرو به شرط پرداخت نقدی در بازه زمانی تعیین شده مورد تصویب قرار گرفت.
این عضو شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود عدم تطابق وظایف و اختیارات شوراها را یکی از مهم ترین موانع و مشکلات مدیریت شهری عنوان کرد و افزود:اگر مدیریت یکپارچه شهری محقق شود، مدیریت شهری نیز با اختیارات بیشتری می تواند ساماندهی امور شهرها را بر عهده گیرد و همچنین نواحی منفصل شهری نیز به شکل بهتری خدمات خواهند گرفت.
وی با اشاره به برنامه های پارلمان محلی قزوین در روز شوراها گفت: در این ایام عملیات اجرایی استخر سرپوشیده در توقفگاه امام علی(ع)، مرکز داده کشوری (دیتا سنتر)،سبزه میدان مینودر و بارانداز ملی آغاز خواهد شد.
قوامی خاطرنشان کرد: همچنین پارک جیبی برج های راژیا، سالن ورزشی ناصر آباد، یک زمین چمن مصنوعی، خانه فرهنگ مشعلدار، 18 دهنه آرامگاه خانوادگی در ضلع شرقی بهشت فاطمه، هفت دستگاه دوربین کنترل سرعت در پل امام رضا (ع)، 12 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 20 دستگاه مینی بوس جدید به مناسبت روز شوراها بهره برداری خواهند شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.