به گزارش ایرنا، محمود میرلوحی عصر یکشنبه در یکصد و چهاردهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران که به بررسی مواد 96 گانه برنامه سوم توسعه شهر تهران اختصاص داشت افزود: پیشنهاد می‌دهم شهرداری تهران موظف شود با عقد تفاهم‌نامه با دانشگاه های برتر در چارچوب نظام نامه جذب نخبگان، زمینه جذب دانشجویان نخبه را فراهم آورد‌.
وی ادامه داد: شهرداری تهران از 2 مشکل مازاد نیرو و نبود کیفیت در نیروی انسانی رنج می برد که این امور باید اصلاح شود و نسبت به جذب افرادی که رشته های مرتبط با مشاغل را دارند اقدام شود.
میرلوحی خاطرنشان کرد: چرا با وجود دانشگاه های برتر در کشور باید دانشگاه علمی کاربردی شهرداری فعالیت کند.
همچنین مجید فراهانی عضو دیگر شورا نیز در موافقت با میرلوحی گفت: در زمان آغازبکار شورای پنجم شهر تهران تعداد پرسنل بالای 68 هزار نفر بود اما اکنون به 66 هزار و 142 نفر کاهش یافته است.
وی تاکید کرد که باید چابک سازی و جذب نخبه ها در شهرداری تهران دنبال شود.
در ادامه ابراهیم شیخ معاون امور توسعه منابع انسانی شهرداری تهران پشت تریبون شورا حاضر شد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی شورای شهر باید سالانه 6 درصد از نیروهای فراتر از ساختار تشکیلاتی شهرداری کاسته شود.
وی ادامه داد: اکنون نزدیک 10 هزار نفر نیروی مازاد داریم که باید سالانه 6 درصد از از تعداد آنها کاسته شود.
به گفته شیخ، از سوی دیگر براساس برنامه شورای شهر به ازای تعدیل هر 6 نفر می توانیم یک نفر را در شهرداری جذب کنیم که خوشبختانه این موضوع و آئین نامه جذب نخبه ها در اسناد قبلی دیده شده و اکنون در مرحله اجراست.
وی تاکید کرد: با توجه به موارد مذکور لزومی ندارد در لایحه برنامه سوم توسعه شهری نیز در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، پس از استماع نظرات مخالف و موافق پیشنهاد میرلوحی مبنی بر اضافه شدن تبصره الحاقی به ماده 9 با 11 موافق و 7 مخالف به تصویب رسید.
تهرام/9343 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.