معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: اگر اردوگاه یانس آباد ایجاد شود می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای استان در جذب گردشگر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرخزاد در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور محمد محسن بیگی مدیرکل مدارس غیردلتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حسینی امام جمعه آبیک، فرمانداران و شهرداران و مدیران و مسوولان دستگاههای استان، در سالن جلسات اردوگاه یانس آباد برگزار شد بیان کرد: پنج میلیارد و صد میلیون تومن برای مجموعه یانس آباد در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امور مربوط به محوطه این اردوگاه بسیار زیاد است. صد و بیست و یک هکتار زمین در این اردوگاه رها شده و می توان زمینه های بدون استفاده این اردوگاه را به قطعات دوهزار هکتاری تقسیم کنیم تا رونق ساخت داشته باشد و روند ساخت اردوگاه بیشتر شود.

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: اگر این اردوگاه ایجاد شود می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای استان در جذب گردشگر باشد.

فرخزاد با اشاره به تغییر کاربری ها عنوان کرد: ما به هیچ عنوان در کاربری زمینهای دولتی نمی توانیم دخل و تصرف داشته باشیم. برخی زمین های آموزشی نیز بلااستفاده مانده که باید با همکاری شهرداری از این بلاتکلیفی خارج شود و این زمین ها بنا به درخواست آموزش و پرورش به کاربری تجاری تبدیل شده، اما این آمادگی را داریم مدارس دولتی که بدون استفاده هستند را تغییر کاربری دهیم.

تعیین سرانه جهت تغییر کاربری در طرح جامع مدیریت شهری

در ادامه علی صفری شهردار قزوین بیان کرد: هفتاد و شش پلاک غیردولتی در شهر قزوین وجود دارد که کاربری مسکونی دارد و هفتاد ده درصد این تعداد، زیر گذرهای ده متری می باشند که در خصوص بحث امداد و نجات در موارد بحرانی با مشکل مواجه هستند و در نتیجه هشتاد درصد این میزان مدرسه دارای استاندارد نیستند.

علی صفری

وی گفت: اداره آموزش و پرورش در مناطقی همچون سورتک و پونک و ملاصدرا نتوانسته به موقع تملک کند بنابراین مالک با استفاده از قانون، توانسته رای شهرداری را جذب کند و زمینی که می توانسته کاربری آموزشی داشته باشد کاربری مسکونی و تجاری یافته و در واقع به حقوق دولت آسیب رسیده است.

شهردار قزوین اظهار کرد: در طرح جامع مدیریت شهری، باید سرانه جهت تغییر کاربری تعیین شود و با برنامه ریزی دقیق در یک فضای منطقی و با توافق مالکین، زمین ها از کاربری مسکونی به آموزشی تغییر یابد.

 وی افزود: بهتر است مجموعه آموزش و پرورش و شهرداری با تعامل یکدیگر ماده واحده ها را کم کرده و بخشی از ملک را به فضای آموزشی اختصاص دهند و شهرداری در هر نقطه شهر آمادگی تملک و جابجایی مدارس فرسوده به فضایی مناسب را دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.