به گزارش ایرنا خیرالله رحمانی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین که در مجتمع فرهنگی و اردویی شهید بابایی قزوین برگزار شد، افزود: اردوگاه دانش آموزی شهید بابایی در آبیک موقعیت ممتاری برای قزوین، تهران و البرز دارد و با توسعه و تجهیز آن می توان خدمات بزرگی را به جامعه دانش آموزی ارایه کرد.
وی اضافه کرد: برای برگزاری اردوی دانش آموزان در این اردوگاه در حال حاضر اولویت جدی حصار کشی است تا دانش آموزان دختر و پسر بتوانند برای چند روز حضور امن و راحتی در آن داشته باشند.
رحمانی ادامه داد: وجود 240 هزار دانش آموز در استان، فرصت طلایی و مناسبی است تا دستگاه های اجرایی خدمات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت و تخلیه هیجانات دانش آموزان ارایه کنند.
وی، تامین اعتبارات مورد نیاز برای دیوار کشی، بهسازی و بازسازی آپارتمان ها و سوئیت اردوگاه شهید بابایی، تکمیل طرح های عمرانی شامل سوئیت ها، آمفی تئاتر، زیباسازی ورودی، نصب دوربین های مدار بسته، استخر ذخیره آب، همکاری در صدور سند مالکیت بخش باقی مانده اردوگاه شهید بابایی و تعریض و ترمیم آسفالت جاده دسترسی به اردوگاه شهید بابایی حدفاصل نیروگاه تا یانس آباد را از جمله انتظارات از دستگاه های مربوط عنوان کرد.

***قزوین در بافت جدید شهری فاقد زمین دولتی برای ساخت مدرسه است
مدیر کل آموزش و پرورش قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع استحکام بنای مدارس غیر دولتی قزوین اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 238 مدرسه غیردولتی در قزوین فعالیت می کنند که 179مورد از آنها استحکام ندارند و این امر فعالیت مدارس غیر دولتی را با چالش مواجه کرده است.
رحمانی یادآور شد: هم اکنون در شهر قزوین در مناطقی مانند سرتک، پونک و ملاصدرا حتی یک متر فضای آموزشی دولتی وجود ندارد ولی خوشبختانه مدارس غیر دولتی این کمبود را جبران کرده اند.
رحمانی در این راستا خواستار اختصاص زمین از شهرداری و مسکن و شهرسازی شد تا زمین های آموزشی را با نرخ کارشناسی در اختیار موسسان قرار دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: همچنین پرداخت تسهیلات کم بهره از قبیل وام های اشتغال فراگیر، کمک های فنی و اعتباری زمین و واگذاری فضاهای آموزشی بدون استفاده به مدارس غیر دولتی هم می تواند موسسان را در این خصوص یاری کند.
رحمانی افزود: انتظار داریم ظرف مدت 45 روز کلیه مدارس غیردولتی مستندات پروانه ساخت، نقشه معماری، نقشه سازه و تاسیسات مکانیکی و برقی را در اختیار هیات کارشناسی مدارس غیر دولتی قرار دهند تا تصمیمات لازم برای رفع مشکلات اتخاذ شده و مساعدت های لازم در این زمینه صورت گیرد.
اردوگاه شهید بابایی با 121 هکتار مساحت و پنجاه سوییت در روستای یانس آباد رو به روی نیروگاه شهید رجایی در شهرستان آبیک واقع شده است.
در سفر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قزوین در سال های گذشته مبلغ 10 میلیارد ریال برای تجهیز و بهسازی اردوگاه شهید بابایی یانس آباد تامین اعتبار شد و طرح جامع این اردوگاه تهیه و توسط اداره کل نوسازی استان به اجرا درآمد.
زمین چمن فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال،بازیگاه کودکان، سالن غذا خوری،سالن جلسات ،آبشار و آلاچیق، نمازخانه و 30 دستگاه دوچرخه از امکانات فعلی این اردوگاه است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.