به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین که در مجتمع فرهنگی و اردویی شهید بابایی قزوین برگزار شد، افزود: این اردوگاه 2 مشکل عمده از نظر سند مالکیت و همچنین تامین منابع مالی دارد و وضعیت مالی دولت به گونه ای نیست که بتواند اعتباراتی برای آن اختصاص دهد.
استاندار افزود: امسال اعتبارات استانی هم با اولویت جبران خسارات سیلاب به زیربناها توزیع خواهد شد و عملا اعتباراتی برای تخصیص به موارد دیگر نظیر چنین طرح های آموزشی باقی نخواهد ماند.
وی اضافه کرد: تا زمانی که مدل مالی جدیدی برای تامین نیازهای این اردوگاه شکل نگیرد نمی توان مشکلات آن را برطرف کرد.
زاهدی ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز این اردوگاه علاوه بر امور عمرانی، هزینه های جاری آن پس از تجهیز و توسعه را در بر می‌گیرد.
وی اظهار داشت: باید کارگروهی با مدیریت سازمان برنامه ریزی به منظور تعریف مدل مالی جدید تشکیل شود تا در درجه اول زمینه های چگونگی ورود بخش خصوصی و یا واگذاری بخشی از آن جهت تامین هزینه های اردوگاه بررسی شود.
زاهدی یادآور شد: برای هزینه های جاری این اردوگاه هم نوع بهره برداری از چنین اماکنی باید تعریف شده و ساختار و چارت تشکیلاتی آن هم پیش بینی شود.
به گفته زاهدی باید در این کارگروه بازنگری مختصری به طرح جامع اردوگاه صورت بگیرد و نیازهای اردوگاه هم اولویت بندی شود.
استاندار قزوین با اشاره به موضوع ایمن سازی مدارس غیردولتی، افزود: موسسان این نوع مدارس تا یک سال فرصت ایمن سازی آنها را دارند در غیر این صورت مجوز آنها لغو خواهد شد.
زاهدی افزود: البته دستگاه ها نیز باید با موسسان، همکاری لازم را برای پرداخت تسهیلات داشته باشند.
اردوگاه شهید بابایی با 121 هکتار مساحت و پنجاه سوییت در روستای یانس آباد رو به روی نیروگاه شهید رجایی در شهرستان آبیک واقع شده است.
در سفر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قزوین در سال های گذشته مبلغ 10 میلیارد ریال برای تجهیز و بهسازی اردوگاه شهید بابایی یانس آباد تامین اعتبار شد و طرح جامع این اردوگاه تهیه و توسط اداره کل نوسازی استان به اجرا درآمد.
زمین چمن فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال،بازیگاه کودکان، سالن غذا خوری،سالن جلسات ،آبشار و آلاچیق، نمازخانه و 30 دستگاه دوچرخه از امکانات فعلی این اردوگاه است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.