به گزارش ایرنا محمد سپهری روز چهارشنبه در همایش ملی نقد تاریخ نگاری و مطالعات تاریخی قزوین که در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال 74 با هدف نقد متون درسی و کمک به نوآوری در متون درسی علوم انسانی شکل گرفت.
وی با اشاره به فعالیت 17 گروه تخصصی از شاخه های مختلف علوم انسانی در این شورا اضافه کرد: از همان ابتدا رویکرد بومی گرایی در علم، جلب مشارکت دانشگاه ها و هم افزایی در فعالیت های شورا مورد تاکید بوده است.
سپهری، نقد متون، توسعه تفکر نقادی، بومی گرایی، تاکید بر کاربرد و اثر بخشی، مرجعیت علمی در نقد کتب علوم انسانی دانشگاهی، همکاری با نهادهای همسو و هم افزایی در پیشبرد فعالیت ها را از اهداف این شورا عنوان کرد.
وی گفت: این شورا در طول این مدت تاکنون 2 هزار و 700 جلسه نقد و بررسی کتاب را برگزار کرده است.
سپهری اظهار داشت: در حوزه ناشران و مولفان نیز فعالیت ها و همکاری های این شورا روند تکاملی داشته و بر خلاف دهه 70 استقبال و تمایل مولفان و ناشران برای نقد و بررسی آثارشان حتی قبل از انتشار افزایش یافته است.
سپهری افزود: در حوزه بین المللی نیز سال گذشته موضوع نسخ فارسی به مثابه میراث جهانی مورد توجه قرار گرفت و همایش آن در شهریورماه برگزار شد.
رییس شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی افزود: این شورا تاکنون 44 عنوان نقد نامه چاپ کرده است و 13 کتاب دیگر را در این زمینه به زودی چاپ و منتشر می کند.
وی با اشاره به برپایی همایش های ملی توسط این شورا در دانشگاه های مختلف کشور افزود: مقالات ارسال شده در این همایش ها که پذیرفته و ارایه می شوند در پژوهش نامه شورا که دارای درجه پژوهشی است، منتشر می شوند.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.