به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در بازدید از تالاب الله آباد افزود: تالابی که سالها به دلیل خشکسالی به بیابان تبدیل شده بود به دلیل بارش های اخیر به مکانی خوش منظره تبدیل شده است.
وی به حضور پرندگان مهاجر در این تالاب اشاره کرد و گفت:منظره زیبایی که به واسطه حضور پرندگان مهاجر در این تالاب ایجاد شده، نشان می دهد که این تالاب زمانی مکان مهاجرت پرندگان بوده و باید از این ظرفیت اکوسیستمی به درستی استفاده کرد.
زاهدی به صرفه جویی در مصارف آبی استان تاکید کرد و گفت: اگرچه در هفته های اخیر بارندگی های خوبی در سطح استان به وقوع پیوسته است، اما نباید مساله صرفه جویی را فراموش کرد و همه دستگاه ها ملزم به صرفه جویی مناسب از منابع آبی هستند.
استاندار قزوین در خصوص چراهای غیرمجاز شتر در این دشت، گفت: طبق قانون هرگونه چرای غیرمجاز در این دشت ممنوع بوده و با آن برخورد می شود و باید اقدامات مقتضی در این رابطه انجام شود.
مسئول ارشد اجرایی استان در خصوص ظرفیت های گردشگری این تالاب عنوان کرد: پس از این بازدید موضوع حفاظت و بهره برداری مناسب از تالاب الله آباد مورد توجه ویژه ای قرار می گیرد و اکنون نمی توان با شتابزدگی در خصوص آن تصمیم گیری کرد.
زاهدی در خصوص زهکشی نامناسب که موجب خروج آب شیرین از تالاب می شود، توضیح داد: باید در این خصوص بررسی های کارشناسی و ارزیابی دقیق صورت گیرد تا بتوان به طور قطع اظهار نظر و تصمیم گیری نمود.
تالاب دشت الله آباد واقع در شهرستان آبیک که طی 15 سال اخیر کاملا خشک شده بود به واسطه بارندگی اخیر احیا شده است.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.