به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل مهاجر عصر سه شنبه درحاشیه بازدید خبرنگاران از تالاب بین المللی آلاگل این استان به مناسبت هفته محیط زیست به خبرنگاران گفت: وضعیت سه تالاب بین المللی این استان از لحاظ آبی خوب است.
وی افزود: در سال های اخیر به دلیل بارش های خوب و سیلاب های فصلی، وضعیت آبی خوبی بر سه تالاب بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل حاکم است.
مهاجر اضافه کرد: این تالاب ها در قالب طرح مدیریت زیست بومی که قرار است بزودی در شورای برنامه ریزی استان تصویب شود، به مناطق گردشگری مرزی تبدیل می شوند.
وی تصریح کرد: اولویت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مرزی تالاب ها با افراد بومی منطقه خواهد بود.
مدیرکل محیط زیست گلستان یادآور شد: با توجه به حق آبه ای که از گذشته برای سه تالاب بین المللی تعریف شده و با توجه به همکاری خوب مردم محلی در نگهداری از تالاب ها، تالاب ها بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل از تالاب های بسیار خوب در کشور هستند.
مهاجر، تلطیف آب و هوا را از کارکردهای مهم تالاب ها دانست و گفت: پرنده نگری در تالاب ها با توجه به حضور پرندگان مهاجر، موثر است.
سه تالاب بین المللی آلاگل ، آلما گل و آجی گل در جوار مرز ایران وترکمنستان و در بخش مرزی اینچه برون شهرستان گنبدکاووس در استان گلستان واقع هستند و در فصل زمستان، از تالاب های پذیرای پرندگان مهاجر در منطقه هستند.
/1860/3039
خبرنگار: علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.