امیر محمدی نژاد در حاشیه افتتاح پایگاه محیط‌بانی تالاب‌های پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر اظهار داشت: بیش از 10 هزار سال پیش‌ بر اثر وقوع یکی از بزرگ‌ترین لغزش‌های  جهان، بیش از 50 تالاب به وجود آمد اما به علت خشک‌سالی هم‌اکنون 11 تالاب در این شهرستان وجود دارد و بزرگ‌ترین تالاب این شهرستان «گری بلمک» است که مردم حق‌وحقوقی نسبت به آن دارند.

وی با اشاره به اینکه پاسگاه محیط‌بانی تالاب‌های پلدختر جهت احیا و حفاظت این تالاب‌ها احداث‌شده است، افزود: در حال حاضر زیستگاه جدید سمند لرستانی در حوزه شکار صید ممنوع تالاب‌های پلدختر مشاهده شد و انتظار داریم این منطقه صید ممنوع تالاب‌ها به منطقه حفاظت‌شده تبدیل شود.

رئیس اداره محیط‌زیست پلدختر عنوان کرد: هدف اداره محیط‌زیست پلدختر بحث احیا تالاب گری بلمک است و به شرطی که منافع مردم بومی نیز در نظر گرفته شود مردم به احیاء آن اشتیاق دارند.

وی بیان کرد: هرساله در اسفندماه در تالاب‌های پلدختر پرندگان مهاجری که از شمال سیبری  برای گذران زمستان می‌آیند حضور دارند و با توجه به اینکه محیط بانان ما در تالاب تنگ فنی حضور مستمری دارند سعی شده میزبان خوبی برای این پرندگان مهاجر باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606853
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.