عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: وکالت غرفه دارو و تجارت نیست که هرکه سرمایه آن را داشت وارد آن شود بلکه شانی دارد که در آیات مختلف قرآن کریم به آن پرداخته شده و هر فردی توان و شایستگی ورود به آن را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بهمن طاهرخانی عصر شنبه در هفدهمین آیین تحلیف کارآموزان وکالت افزود: امروزه در هر کوی و برزن به تاسیس دانشکده حقوق اقدام شده است که به جز افزایش توقع دانش آموختگان این رشته تاثیر و فایده چندان زیادی در نهاد وکالت ندارد.

وی افزود: وکلا و قضات برای تحقق آیین دادرسی عادلانه و تحقق عدل و انصاف باید به طور دایم مطالعه داشته و از نظر اجرایی هم کاملا مسلط به اصول علمی حقوق باشند.

وی افزود: در بررسی لایحه جامع وکالت در مجلس شورای اسلامی نیز، نمایندگان ملت تمام تلاش خود را می کنند تا آنچه هم به نفع ملت است و هم استقلال وکالت و شان و جایگاه وکلا را تضمین می کند تحقق یابد و به حقوق مردم نیز خدشه ای وارد نشود.

 عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: کمیت و کیفیت کار وکلا بر نهاد وکالت اثرگذار است و باید برای ارتقای جایگاه وکیل در جامعه این دو در کنار هم و دارای توازن باشند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.