نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد دانش بنیان باید در جامعه جاری و ساری باشد و تصمیم سازی ها بر پایه علم و دانش باشد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا، علی محمد شاعری، شامگاه چهارشنبه در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه های شرق استان با محوریت پیشرفت و توسعه دانشگاه های شرق مازندران بر تحول در بخش های مختلف جامعه و اجتماع تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید در کشور تحول ایجاد شود تا به اهداف توسعه و پیشرفت دست یابیم، گفت: باید به دانشجویان توجه شود تا هم دانشجویان خوب تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم و هم تولید علم و فناوری داشته باشیم‌.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بر پایه علم و دانش و با رویکرد دانش بنیان اداره شود و اگر غیر از این نگاه به جامعه داشته باشیم هزینه ها افزایش پیدا خواهد کرد.

شاعری بیان داشت: چالش های موجود جامعه  از جنس اقتصادی است و باید با تلاش و پستکار برای رفع آن اقدام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مشکلات موجود در جامعه ناشی از این است که به خوبی شناسایی نشده و راه حل رفع موانع نیز احصا نشد؛ خاطر نشان کرد: تصمیم گیری و تصمیم سازی به موقع انجام نشد و در کشور علی رغم ظرفیت های فراوان و منابع طبیعی، سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی ماهر و امکانات مالی، شاهد مشکلات فزاینده در کشور هستیم.

شاعری با بیان اینکه علت اصلی این مشکلات به صورت علمی آنالیز نشد؛ گفت: کشور در حال اداره کردن است؛ اما مدیریت نمی شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که هواپیمایی سقوط می‌کند و یا قطاری دچار آتش سوزی می‌شود در آن لحظه همه به دنبال حل مشکل به صورت اورژانسی هستند تا اینکه بخواهند مدیریت کنند.

شاعری گفت: مدیریت کردن جامعه نیازمند ساماندهی امکانات و منابع و نظارت و کنترل و پایش مستمر است.

وی با بیان اینکه اطلاعات را باید به گونه ای کنار هم قرار دهیم تا قدرت پیش بینی رخدادها را داشته باشیم؛ افزود: فکر و اندیشه مدیریتی بر این باور است که باید مسایل جامعه اولویت بندی شود و بر این اساس منابع تخصیص داده شود.

شاعری اظهار کرد: زمانی که جامعه به صورت علمی اداره شود، اقدامات منطبق با پیش بینی ها صحیح است و هیچوقت دچار مشکل نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.