به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن سلیمانی» شامگاه پنجشنبه در مراسم استقلال کانون وکلای کرمانشاه در تالار بهمن دانشگاه آزاد کرمانشاه که با حضور وزیر دادگستری و استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: لازمه وجودی و شرایط کاری یک وکیل دنبال کردن عدالت و تلاش برای دستیابی به آن است.
وی افزود: اولین ویژگی یک وکیل پرهیز از هر اقدامی است که برای قضات نکوهیده و ناپسند می باشد و دومین ویژگی هم تلاش در راستای انجام هرچه بهتر وظیفه و زنده کردن حقوق مردم است.
سلیمانی تصریح کرد: وکیل می تواند بازوی توانمند قضات در عدالت آفرینی و ترویج آن در جامعه باشد و بدون شک خدمات ارزنده ای از آن ها ساخته است.
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وحدت میان کانون وکلا و دستگاه قضائی یک مفهوم را می تواند داشته باشد و آن عدالت طلبی و زنده کردن حقی از دست رفته است.
وی در پایان گفت: قضات دادگستری بدون حضور وکیل شاید هرگز نتوانند به درستی احقاق حق کنند ولی حضور وکلا به آن ها کمک می کند تا عدالت را پیاده کنند.

** وکلا پاسبانان قانون و مروجان عدالت هستند
رئیس کانون وکلای استان کرمانشاه نیز در این همایش، با تبریک سالروز استقلال کانون وکلا، آن ها را پاسبانان قانون و مروجان عدالت معرفی کرد که هدفی جز احقاق حق مظلومان ندارند.
روح الله وکیلی تصریح کرد: امروز نقش وکلای دادگستری به قدری پررنگ است که که اگر نباشند به جرائت می توان ادعا کرد که دادرسی عادلانه محقق نخواهد شد.
وی همچنین با اشاره به وجود ناملایمتی ها علیه وکلا، گفت: این کارها چیزی از شان و جایگاهشان نمی کاهد و همچنان با عزت و اقتدار برای عدالت طلبی تلاش می کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.