غلامرضا حقایق پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، افزود:قزوین همچنین 11 جانباز مدافع حرم و 13 جانباز زن دارد و 550 تن از جانبازان استان فوت کرده اند.
حقایق پور با بیان اینکه جانبازان قزوین 1.2 درصد جانبازان کل کشور را تشکیل می دهند، اضافه کرد: درصد جانبازی چهار هزار و 143 تن از این افراد از صفر تا 24 درصد، 2 هزار و 291 نفر از 25 تا 39 درصد، 294 نفر از 40 تا 49 درصد، 296 نفر از 50 تا 69 درصد و 81 نفر نیز 70 درصد هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با گرامیداشت روز جانباز ادامه داد: به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) و بزرگداشت هفته‌ جانباز، برنامه‌های فرهنگی متنوعی پیش‌بینی شده است.
وی گفت: طرح علمداران حماسه از جمله این برنامه‌ها است که با حضور ائمه جمعه سراسر استان قزوین اجرا می‌شود تا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به جانبازان، از مقام والای آنها تجلیل شود.
این مسئول یادآور شد: در این طرح مسئولان استانی نیز حضور خواهند داشت و ضمن آگاهی از مشکلات و دغدغه‌های جانبازان، برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برگزاری نمایشگاه پیرامون حضور جانبازان استان قزوین در صحنه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های بنیاد است تا مردم بیشتر با مجاهدت‌ها و روحیه‌ ایثارگری آنها آشنا شوند.
وی با اشاره به دیگر برنامه های بنیاد شهید به مناسبت روز جانباز، افزود: گلباران و غباروبی قطعه‌ ایثارگران و محل دفن جانبازان استان قزوین، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان، هماهنگی جهت مصاحبه با جانبازان در برنامه‌های صدا و سیما و توزیع شکلات و کارت روز جانباز بین عموم مردم از دیگر برنامه‌های بنیاد است.
حقایق‌پور، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: در این برنامه جانبازان به بازگویی خاطرات می‌پردازند تا جوانان از ویژگی‌های اخلاقی و مجاهدت‌های این قشر معظم جامعه درس گیرند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: موزه شهدای قزوین در ایام‌ هفته‌ جانباز آماده‌‌‌ بازدید علاقه مندان است و عموم مردم و دانش‌آموزان می‌توانند از آثار این موزه به منظور آشنایی با سیره‌ شهدا بازدید کنند.
وی، انجام تبلیغات محیطی و شهری، معاینه رایگان عموم مردم در مجتمع درمانی صابرین و تجلیل از کارکنان جانباز، دیدار با ائمه ‌جمعه و مدیران جانباز، تعویض تصاویر شهدای جانباز، تجلیل از جانبازان مدافع‌ حرم و برگزاری مسابقات ورزشی ویژه‌ جانبازان را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین در این هفته عنوان کرد.
حقایق پور اظهار داشت: جانبازان با شجاعت و مقاومت وصف‌ناپذیر خود توانستند از ارزش‌های اسلام حراست کرده و با اهدای بخشی از وجود خود، مفهوم واقعی ایثار را معنا کنند.
این مسئول با بیان اینکه جانبازان در طول دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نقش بسیار بزرگی ایفا کردند، افزود: پاسداشت نام آنها و تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌ هایشان یکی از مهمترین وظایف قشرهای مختلف مردم به ویژه مسئولان است.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.