به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، نیروی انتظامی قزوین از همشهریان و مسافران نوروزی خواسته تا به هشدارهای پلیسی عمل کنند تا خاطره خوشی از پایان تعطیلات خود به ارمغان بگذارند.
این نیرو به همشهریان و مسافران نوروزی توصیه کرده است : هنگام استراحت در باغ‎ها و بوستان‎های شهری، در حفظ درختان، گیاهان و زیبائی‎های طبیعت کوشا بوده و از ایجاد آتش در این مکان‎ها جداً خودداری کنید.
پلیش افزوده است : در صورت الزام به استفاده از چراغ‎های نفتی، ظروف نفت را به‌صورت در بسته با گنجایش کم استفاده کنید و نیز به خاطر داشته باشید ته سیگار روشن، چوب نیم‎سوخته و زغال روشن داخل اجاق‎ها را کاملأ خاموش کرده و با اطمینان کامل آن را زیر خاک مدفون کنید.
نیروی انتظامی خطاب به مردم تاکید کرده است: در هنگام رانندگی در جاده، ته سیگار روشن را بر روی شاخ و برگ درختان نیندازید؛ چون باعث آتش‎سوزی درختان خواهید شد، از روشن کردن آتش در زیر دکل‎های فشار قوی برق خودداری کنید زیرا عدم رعایت این مورد می‎تواند فاجعه بزرگی به دنبال داشته باشد.
پلیس از مردم خواسته است تا به تابلوهای هشداردهنده‌ی آموزشی در مناطق پارک‌های تفریحی و پارک‌های جنگلی توجه داشته باشند و در صورت برپاکردن خیمه و چادر مراقب باشند که محل استقرار اجاق‎ها و چراغ‎های خوراک‎ پزی دورتر از خیمه و با در نظر گرفتن مسیر باد باشد.
پلیس قزوین افزوده است: روشنائی‎های گازی و شعله‎ای و مشابه را در نقطه‎ای مصون از برخورد افراد، به خصوص بچه‎ها مستقر کنید، توصیه می‌شود هنگام ترک محل، ضایعات و زباله‎ها را داخل کیسه مخصوص ریخته و در محل‎های مشخص شده توسط عوامل خدمات شهری بریزید.
این نیرو از مردم خواسته است: محل اطراف خود را حداقل تا فاصله‌ی 10 متری از شاخ و برگ درختان خشک و خاشاک پاکسازی کنید چون در اثر گرما و کوچک‌ترین حرارت و جرقه، سریعا آتش سوزی به وجود می‎آید.
نیروی انتطامی به مردم توصیه کرده است:از شکستن شاخ و برگ درختان در روز طبیعت خودداری کنید،چنانچه در روز طبیعت قصد رفتن به کنار رودخانه‎ها و نهرهای پرآب را دارید، حتماً به اندازه کافی از جریان شدید رودخانه‎ها فاصله گرفته و مراقب فرزندان خود باشید.
در دسترس بودن شماره تلفن‎های حوزه انتظامی، ایستگاه آتش نشانی و امداد و نجات و آگاهی و سایر شماره تلفن‎های مربوط به سازمان‎های امدادی و خدماتی هم‌چون آب و فاضلاب، برق و گاز از دیگر توصیه های پلیش به گرردشگران روز طبیعت است/
به همراه داشتن یک دستگاه خاموش کننده‌ی پودر و گاز آتش نشانی و کیف محتوای لوازم کمک‌های اولیه جهت استفاده در مواقع ضروری الزامی نیز از خواسته ای پلیس از مردم است.
6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.