به گزارش ایرنا اورژانس 115 به عنوان پیشانی و خط مقدم نظام بهداشت و درمان که به طور معمول کارکنان آن اولین کسانی هستند که بر بالین بیماران و مصدومان حوادث حاضر می شوند در این ایام با تقویت و اضافه کردن نیروها و پایگاه های خود و قرار گرفتن در حالت آماده باش، به بسیاری از بیماران و مصدومان کمک رسانی کرد.
بخش اورژانس بیمارستان ها نیز در این ایام روزهای پرکاری داشتند و مراجعه کنندگان بیشتری را مداوا کردند
معاونتهای بهداشتی و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز با تشدید بازرسی و نظارت ها، رسیدگی به شکایتها ، تامین داروی مورد نیاز و واکسیانسیون نقش خود را در سلامت عمومی مردم ایفا کردند.

***اورژانس قزوین 2 هزار ماموریت در نیمه اول نوروز انجام داد
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین با اشاره به برقراری 11 هزار و 728 تماس تلفنی با اورژانس در نیمه اول تعطیلات نوروز گفت: این تماس های تلفنی در نهایت منجر به انجام یک هزار و 949 مأموریت شد.
دکتر پیمان نامدار، 404 مورد از ماموریت ها را ترافیکی و یک هزار و 540 مورد را غیر ترافیکی عنوان کرد و افزود: همچنین در ایستگاه های سلامت هم 368 مورد ارائه مشاوره سلامت و یا توزیع داروهای مورد نیاز مسافران انجام شد.
وی اضافه کرد: از این مأموریت ها 974 مورد، شهری و 586 مورد جاده ای بوده و 21 مورد هم بین مراکز درمانی، مأموریت انجام شد.

*** 19 هزار بیمار در اورژانس بیمارستان های قزوین پذیرش شدند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز گفت: در این ایام، بالغ بر 19 هزار تن نیز در اورژانس بیمارستان های دانشگاهی، پذیرش و مداوا شدند.
دکتر امید محمد کاظمی فر با اشاره به مراجعه 18 هزار و 497 تن به اورژانس بیمارستان های دانشگاهی اظهار داشت: از این تعداد، 2 هزار و 927 نفر در اورژانس، دو هزار و 530نفر در بخش ها و 195 تن در بخش های ویژه بستری شدند که در مجموع برای 797 نفر، جراحی انجام شد.
وی با بیان اینکه 78 تن هم به مراکز درمانی در تهران اعزام شدند، گفت: یک مورد هم پیگیری وضعیت سلامت مادر باردار پرخطر انجام شد.
کاظمی فر افزود: از این بیماران، فقط 71 تن بیش از 12 ساعت در اورژانس، ماندگاری داشتند و بقیه یا درمان سرپایی شده و یا در بخش ها بستری شدند.
وی افزود:در این مدت همچنین تعداد 44 بازدید نظارتی از بیمارستان ها و درمانگاه ها توسط تیم های نظارتی این معاونت انجام شد.

*** هیچ مورد مسمومیت در قزوین گزارش نشد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز با بیان اینکه در ایام نیمه اول نوروز بالغ بر 76 بازدید نظارتی در این معاونت انجام شده است؛ گفت: در این مدت، موردی از مسمومیت، گزارش نشد.
دکتر پیمان قجربیگی با اشاره به 31 بازدید در حوزه مواد غذایی و آرایشی بهداشتی و انجام یک مورد نمونه برداری، افزود: تعداد 93 نمونه نیز به آزمایشگاه مواد غذایی ارسال شد.
قجربیگی، تعداد شکایت دریافتی را پنج مورد عنوان کرد و گفت: در این مدت همچنین 45 بازدید در حوزه دارو و مواد مخدر و هفت مورد مشاوره دارویی انجام شد و تعداد 34 مورد کمبود دارویی نیز مورد پیگیری قرار گرفت و تامین شد.


***23 هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت قزوین مراجعه کردند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز از مراجعه بیش از 22 هزار و 708 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت استان در این مدت خبر داد و گفت: برای 909 نفر هم واکسیناسیون لازم انجام شد.
دکتر حمیدرضا نجاری با بیان اینکه دو هزار و 568 بازدید از مراکز و مکان های حساس انجام شد، افزود: این بازدیدها منجر به معرفی هشت واحد به مراجع قضایی و تعطیل کردن هشت واحد شد.
وی اظهار داشت: 272 نمونه برداری و دو هزار و 337 سنجش با دستگاه های قابل حمل و سنجش یک هزار و 598 کلر آزاد آب آشامیدنی از دیگر فعالیت های مرکز بهداشت استان در این مدت بوده است.
نجاری افزود:در این مدت مقدار یک هزار و 645 کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز کشف و معدوم شد.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.