استاندار قزوین گفت: اماکن عمومی استان از جمله مدارس، مساجد و حسینیه ها و سالن های ورزشی باید در نوروز و سایر ایام آمادگی اسکان اضطراری مسافران در هنگام وقوع بحران و حوادث غیرمترقبه را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست اضطراری شورای مدیریت بحران استان قزوین افزود:دستگاه های متولی مربوط به این اماکن عمومی باید آمادگی این فضاها را بویژه در ایام نوروز برای اسکان اضطراری بررسی کرده و هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تیم های خدمات رسان استان در ایام نوروز باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در آماده باش کامل و 100 درصد باشند.

نماینده عالی دولت در قزوین گفت: اگر مردم در مواقع بحرانی نگران شوند بهتر است از این آسیب بینند و اگر خطری جایی را تهدید می کند باید به هر شکل ممکن اطلاع رسانی شود.

زاهدی ادامه داد: متاسفانه در مواقع بحرانی به فکر رفع مشکلات می افتیم و این در حالی است که مدیریت بحران متمرکز بر پیشگیری است.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه ساخت و ساز در بستر رودخانه ها و نابودی جنگل ها شرایط را در حوزه مدیریت بحران مشکل کرده است،افزود: در ایجاد تاسیسات و جانمایی ها با مشکلات نیز زیادی روبرو هستیم تا جایی که سدهایی ساخته ایم که بعدها در بالادست آن بند و یا سد دیگری احداث کرده و با این کار منجر به نابودی هر 2 سد می شویم.

زاهدی در ادامه بر ایجاد یک تیم فنی در استان برای بررسی طرح های عمرانی در دست ساخت و وضعیت ایمنی آنها در مقابل حوادث،مصوبات این تیم فنی باید برای دستگاه های اجرایی الزام آور باشد و تا رفع نواقص طرح ها هیچ دستگاهی حق ادامه ساخت پروژه خود را نخواهد داشت.

وی با اشاره به وقوع سیل در استان های گلستان و مازندران طی روزهای گذشته،گفت: در بحران باید همواره بدبینانه ترین حالت را متصور باشیم و برای حل مشکلات احتمالی آمادگی کامل داشته باشیم.

استاندار قزوین در ادامه از کمیته امداد و هلال احمر خواست تا در تمامی شهرستان های استان مکان هایی را برای جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان گلستان و مازندران اختصاص دهند.

وی همچنین گفت: شهرداری ها باید به منظور جلوگیری از ایجاد سیلاب در داخل شهرها، پاکسازی پل های درون شهری و یا نزدیک شهرها را به صورت مستمر و دوره ای اجرا و بر آن نظارت کنند.

زاهدی همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بروز سیلاب طی روز جاری تا چهارشنبه، گفت: همه نیروهای امدادی و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران باید در آماده باش کامل قرار داشته باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل به سرعت وارد عمل شوند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.