به گزارش ایرنا، سرهنگ نصرالله بیگلری روز دوشنبه در جلسه شورای راهبری تصادفات استان افزود: قزوین پل ارتباطی بین استان‌های شمالی، شمال غرب و غرب به مرکز کشور است و ترافیک 12 استان به پایتخت نیز از آن عبور می کند.
به گفته وی ، قزوین یک درصد از وسعت کشور، پنج درصد از جمعیت و 6.3 درصد از راه های برون شهری را به خود اختصاص داده و سهم چهار درصدی از تصادفات کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته 766 میلیون دستگاه خودرو از جاده های استان تردد داشته اند، گفت: بر اساس آمار سازمان راهداری میزان تردد خودروهای استان در 11 ماه امسال نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.
این مسئول با اشاره به آمار مقایسه ای تصادفات استان، افزود: در 11 ماه امسال 891 مورد تصادف جرحی و 213 مورد تصادف منجر به فوت ثبت شده که 30 مورد از تصادفات فوتی در راه‌های روستایی استان به وقوع پیوسته است.

** 85 درصد نقاط قزوین از مرکز کنترل ترافیک نظارت می شوند
معاون حمل و نقل شهرداری قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: 85 درصد از نقاط مهم و اصلی این شهر توسط دوربین های لیزری و راداری مرکز کنترل ترافیک نظارت می شوند .
وهاب میزانی افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده با اضافه شدن هر 10 کیلومتر بر سرعت احتمال وقوع تصادفات منجر به فوت تا 40 درصد افزایش می‌ یابد.
وی اضافه کرد: 32 درصد تصادفات جرحی و 62 درصد تصادفات فوتی شهر قزوین در سال 94 به عابران پیاده اختصاص داشته که با اقدامات انجام شده، این میزان در سال 96 به 23 درصد در بخش جرحی و 48 درصد در تصادفات فوتی کاهش یافت.
این مسئول گفت:امیدواریم در سال آینده نیز با برنامه ریزی های مستمر و نظارت مداوم شاهد کاهش آمار سوانح و حوادث منجر به جرح و فوت در سطح شهر قزوین باشیم.
6101* 8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.